Как SEO помага да увеличим своите онлайн продажби


Как SEO помага да увеличим своите онлайн продажби
Снимка: iStock/Guliver

2323

SEO, познато и като SEO оптимизация, представлява сбор от дейности за по-добра оптимизация на вашия уебсайт за онлайн търсачките. Чрез тях се постигат по-добри позиции в търсещите машини като Google, Bing и други. Така сайтът ви ще бъде много по-посещаван и ще имате повече потенциални купувачи.

SEO е маркетинг инструмент, с който в дългосрочен план се постига по-добро индексиране на сайта чрез търсачките. Той се състои от две главни дейности: OnPage и OffPage.

OnPage дейността е свързана с оптимизация на съдържанието, сред което се включват текстовете, заглавията, мета описанията, връзките между вътрешните страници. Тук се включват и някои други подробности, като цялостната идея е да се подобри сайта. При този процес е възможно да се промени само бързината на сайта, както и неговия код, при запазване изгледа.

OffPage представлява оптимизиране извън сайта и е продължителен процес за изграждане на връзки към сайта.

Какво е SEO днес?

Днес чрез SEO процесът се постига подобряване преживяването на потребителите в сайта. Оптимизира се цялостното му съдържание. Благодарение на новите алгоритми на интернет търсачките, информацията в сайта трябва да е на далеч по-високо ниво, за да се индексира отлично. Google, например, вече „разбира“ много повече дадената и търсената информация.

В момента няма нужда от мета ключови думи. Новите алгоритми вместо това търсят смислено съдържание, което е насочено в интерес на потребителя.

Не е препоръчително да се използват твърде много ключови думи, а се цели да се оптимизират ключови търсени фрази.

Оптимизацията изисква да се подобри бързината на сайта. Но тя не се ограничава до уеб версията. Напротив, необходимо е да се оптимизира и мобилната версия. SEO включва също структурирани данни. Това са допълнителните мета данни, които подаваме към HTML на страницата, за да могат търсачките да разберат по-добре елементите в сайта. Към оптимизацията влиза също използване на криптирана връзка (SSL сертификат) и други специфични инструменти.

Различните видове сайтове изискват и допълнителни подробности. Съответно, SEO оптимизацията на блог и на онлайн магазин се извършва по различен начин.

OffPage оптимизация

Както и при OnPage, OffPage оптимизацията залага на качеството. Сайтовете, в които вграждаме връзки към нашия сайт, ще ни помогнат да се класираме по-добре, ако са тематични.

Изграждането на връзки към сайта не трябва да е непрекъснато с ключови думи. В противен случай се постига спадане на позициите.

Като цяло, Google държи предимно на добро изграждане на връзки и качествено съдържание. Препоръчваният метод е да намираме баланс между какво търсят търсачките и какво е необходимо на клиентите.

По-висок рейтинг чрез SEO

С подходящото използване на SEO оптимизация можем да дадем по-добро изживяване на потребителите. Чрез него ви се осигурява по-висок рейтинг в търсачките. За тях е необходимо да се оптимизират сайтовете, включително мобилните версии. Благодарение на определени данни те определят колко време прекарват потребителите на сайта. Това им дава основа за поставяне на рейтингова оценка.

За да се осигури по-висок рейтинг, SEO оптимизацията търси да се създаде качествено съдържание. Но то трябва също да е полезно за потребителя и да е оптимизирано за търсачките с фрази, които биха се търсили от хората.

Повишено доверие

Правилното SEO оптимизиране води до по-предни места в търсачките. Когато потребителите търсят дадените ключови думи, те вярват повече на тези сайтове, които се появяват на челни места. Така че SEO е важна дейност, с която да си осигурите по-високо доверие от потребителите.

Повече посетители

Тук стигаме до начина, по който SEO осигурява повече продажби. Когато сайтът ви се индексира на челни места, той привлича повече посетители. От своя страна, това ще доведе до повече поръчки.

Тук говорим за органично търсене. Това представлява търсене, при което резултатите не се подреждат спрямо заплащането за реклами и челни позиции.

Търсачките индексират само най-качественото, богато и уникално съдържание. След това се опитват да класират това съдържание в резултатите от органичното търсене, като там се намесват фактори, като брой линкове към сайта, посещения на сайта, колко често се добавя и обновява съдържанието на сайта, колко време посетителите остават на сайта, колко често се връщат отново в сайта и много други ранкинг фактори. След последното обновяване на алгоритмите на Google през юни 2021 г. стават все по-важни за SEO факторите скорост и потребителско преживяване (UX), които не са постоянни, а се променят и трябва да им се прави мониторинг.

SEO може много да помогне на вашия сайт, ако имате SEO фирма, която да прави постоянна абонаментна поддръжка на вашия сайт, като постоянно следи и подобрява тези ранкинг фактори. Ако на сайта е била направена само еднократна OnSite оптимизация в началото, това не е достатъчно и само подготвя сайта да може да се състезава с конкурентни сайтове в онлайн нишата.

Какво е важно да знаем за SEO услугите

SEO услугите поскъпват всяка година и колкото по-рано започнете процеса на оптимизация на вашия сайт, толкова по-бързо и евтино ще постигнете желаните резултати. Не губете време и поръчайте SEO услуги още днес.

Много е важно да изберете правилната SEO агенция, която ще ви предоставя абонаментна SEO услуга, защото за разлика от други маркетинг дейности, при SEO ако се прави по неправилен начин, може да има отрицателен резултат и да доведе до трайно наказание на вашия сайт от Google.

Един добър избор за SEO агенция е да се доверите на Ganbox – лесно откриване на вашия сайт, които предлагат тази услуга от 2006 година и са една от най-авторитетните и уважавани фирми в България.

Още от Любопитни вести


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80911
  • GBP
    1
    2.28725
  • JPY
    100
    1.19659
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички