По-малко подаръци от Дядо Коледа за празниците


По-малко подаръци от Дядо Коледа за празниците
Снимка: toysforhealth.com

1806

Увеличените разходи за живот значително ще свият бюджета за коледното пазаруване тази година, като 81 процента от потребителите се очаква да оптимизират разходите си. Това показват данни на изследването "Изгубени в трансакциите 2023: Как потребителите променят навиците си при пазаруване", реализирано от Sapio Research по поръчка на платформата за плащания Paysafe през октомври, съобщиха от платформата.

Проучването е проведено сред 14 500 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор, като изследва промяната на потребителското поведение и отношение към плащанията.

Според проучването 22 процента от българските потребители планират да харчат по-малко за подаръци за празниците, 19 процента по-малко за храна и напитки (в Италия този процент е 14), а 17 процента ще харчат по-малко за забавления (в Австрия процентът е 13).

Още: Икономическите предизвикателства ще ударят продажбите на играчки в празничния сезон тази година

21 процента от анкетираните посочват, че планират да се възползват от сезонните оферти и намаления, за да оптимизират портфейла си, а 20 процента казват, че благодарение на по-големите спестявания, които са успели да направят през годината, влизат подготвени в празничния сезон и по-високите цени на продуктите и услугите не ги притесняват.

Проучването отчита продължаваща промяна в навиците на потребителите при пазаруване онлайн. Тази промяна може да послужи като стимул за онлайн търговците да преосмислят методите за плащане, които предлагат на своите клиенти, е извод в допитването. Според него 62 процента от потребителите биха се отказали от покупка, ако се сблъскат с усложнения при плащането на стоката. Процентът за България е 55.

Още: На прага на коледното пазаруване: Уплаши ли ни инфлацията и колко ще похарчим?

От платформата Paysafe коментират още, че предлагането на по-широка гама от опции за плащане е жизненоважно както за големите, така и за малките онлайн търговци. Въпреки продължаващата популярност на традиционните методи на плащане при празнично пазаруване като дебитни карти (67 процента) и кредитни карти (50 процента), резултатите сочат промяна и по-голям интерес към алтернативните методи на плащане. Според данните 48 процента от потребителите биха предпочели дигиталните си портфейли, когато пазаруват онлайн по време на празничния сезон, 41 процента редовно използват банкови преводи, а 25 процента се доверяват на онлайн решенията за плащане в брой, известни също като eCash.

 

Още от Икономика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80095
  • GBP
    1
    2.32635
  • JPY
    100
    1.15293
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички