Клиентите на ОББ влизат общо 14.5 милиона пъти месечно в мобилното банкиране ОББ Мобайл, което прави средно по 24 посещения на клиент. Тези данни бяха представени по време на Open Demo Day, първото по рода си събитие, посветено на дигиталните иновации, което банката организира за представители на медиите. Регистрираните потребители са 985 294 души, което е с над 13% повече спрямо края на 2024 г., и представляват 2/3 от всички клиенти на банката и около 85% от активните клиенти – физически лица на банката. Клиентската удовлетвореност достига 84%, а рейтингът, който има ОББ Мобайл., е 4.8 в Google Play и 4.7 в App Store. Това нарежда приложението сред най-харесваните във финансовия сектор в страната.
„Много важно за нас е да използваме умно данните, с които разполагаме, за да опростяваме и персонализираме нашите продукти и услуги в дигитална среда. Водим се от принципа „дигитално първо“ и „всичко в едно приложение“, като наред с банково-застрахователни продукти предлагаме и такива, които следват естественото поведение и потребностите на хората.“, сподели Кристоф Де Мил, кънтри мениджър на KBC Group в България и главен изпълнителен директор на ОББ, който откри събитието.
ОББ Мобайл позволява на клиентите да персонализират своето приложение, като наред с това осигурява достъп до банкиране, застраховане и пенсионно осигуряване, както и транспортни услуги, сред които закупуване на електронна винетка, откриване на зарядни станции за електромобили, а скоро и заплащане на паркиране в големите градове. Броят на платените битови сметки достига половин милион плащания на месец, което прави тази функционалност сред най-често използваните. Това стана ясно по време на първия панел от събитието – „Дигитални тенденции и приемането им в ОББ – всичко в едно приложение, удобно банкиране, свръхперсонализация“, в който участваха Силвия Пенева, управляващ партньор, Deloitte Bulgaria, Димитър Попов, пазарен лидер за Централна Европа регион Юг в Deloitte Central Europe, Татяна Иванова, изпълнителен директор „Дигитализация, данни и операции“ на ОББ, иновационен лидер на KBC Group в България и Мирослав Ризенов, директор „Дигитални канали“ на ОББ.
Според глобално проучване на Deloitte за дигитална зрялост на банкирането, провеждано в 44 държави, българските банки изпреварват в някои отношения световните тенденции. България има над средните резултати за света за изцяло дигиталния процес дистанционно да станеш клиент на банка – 39% за България спрямо 33% средно за света. ОББ изпреварва тенденциите, като 59% от нейните нови клиенти през 2025 г. са станали клиенти на банката изцяло дистанционно през ОББ Мобайл. Сходни са резултатите и за изцяло отдалечено откриване на сметка, депозит или издаване на дебитна карта, като от началото на годината 59% са предпочели да го направят през ОББ Мобайл, вместо да посетят клон на банката.
Според Силвия Пенева, управляващ партньор на Deloitte Bulgaria, която представи проучването, банките в България преминават към етап на по-висока зрялост, която надхвърля въвеждането на нови дигитални функционалности, а представлява осмисляне на процесите и дизайна на услугите, така че да се подобри клиентското преживяване чрез хиперперсонализация, улесняване на достъпа и скоростта на тяхното извършване.
Тези тенденции в пълна степен отговарят и на стратегията на ОББ , която развива банковото си приложение на принципа „Всичко в едно приложение“. Това стана ясно от изказването на Татяна Иванова, изпълнителен директор „Дигитализация, данни и операции“ на ОББ и иновационен лидер на KBC Group в България. Тя не скри амбицията си до две години ОББ да стане първата българска банка, която ще се нареди сред дигиталните шампиони в глобален мащаб. До момента само три банки в Централна и Източна Европа са в тази класация, според проучването на Deloitte.
Open Demo Day e нов формат на корпоративно събитие за представяне на дигитални иновации, който ОББ и ДЗИ ще реализират ежегодно. Първото му издание се проведе на 23.06.2025 г., в „ОББ Милениум център“.
Коментари