ЧЕЗ: Пропуските, които посочи ДКЕВР, са формални


ЧЕЗ: Пропуските, които посочи ДКЕВР, са формални
Снимка:

452

Пропуските, в които ДКЕВР упреква ЧЕЗ, са по-скоро формални. Според дружестовото те са изпълнили в срок предписанията и са отстранили последиците от посочените от регулатора нарушения. В Държавната комисия по енергийно и водно регулиране се състоя открито изслушване на компаниите „ЧЕЗ Електро България" АД и „ЧЕЗ Разпределение България" АД. Ръководителите на двете компании представиха пред членовете на регулатора своите аргументи в защита на лицензиите на ЧЕЗ в България.

„Тук сме, за да потвърдим, че ЧЕЗ желае да продължи да работи в страната и да осигурява качествено електроснабдяване за хората от Западна България. Вярваме, че след като комисията се запознае с предоставените от нас документи и предприети мерки, ще прекрати процедурата по отнемане на лиценза", каза Петър Докладал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.

Той уточни, че българският закон ясно е предвидил, че отнемането на лиценза може да се случи само, когато са налице много сериозни основания като поставяне в опасност на сигурността на снабдяването с електрическа енергия, системно нарушаване на лицензионните условия, неизпълняване на инструкциите на регулатора или предоставяне на невярна информация в заявлението за издаване на лицензията.

„Отнемането на лиценз е възможно най-крайната мярка срещу една компания. Нито една от многобройните проверки, извършени през последните два месеца в дружествата на ЧЕЗ в България, не установи подобни сериозни нарушения", допълни Петър Докладал.

От стъпването си на българския пазар преди 8 години ЧЕЗ се утвърди като един от най-големите инвеститорите в енергетиката. Дружествата на ЧЕЗ са вложили в страната над 1,7 млрд. лева. Над 650 млн. лева бяха инвестирани в обновяване, модернизиране и разширяване на мрежата и подобряване на обслужването. Благодарение на тези инвестиции бяха обновени 30% от електроразпределителната мрежа, подменени са близо 20 000 км кабели, а технологичните загуби са намалени до 12,77%. Значително бяха подобрени и показателите за качество на доставките, като продължителността на непланираните прекъсвания бе намалена 3 пъти. От 2008 година до края на 2012 година са изградени 1020 трафопоста и са присъединени 31 967 нови потребители.

ЧЕЗ увеличи броя на местата за плащане в Западна България от 219 на над 1300 и откри 32 центъра за обслужване на клиенти. Разработени бяха близо 100 нови услуги, 32 от които могат да бъдат заявявани на денонощна телефонна линия 0700 10 010. През 2010 година бе въведена нова клиентска система SAP, с която процесите по обслужване бяха оптимизирани. През 2012 година компаниите на ЧЕЗ в България получиха сертификати, че са внедрили и прилагат системата за управление на качеството в съответствие с международния стандарт EN ISO 9001:2008.

Като коректни и надеждни партньори на държавата, на местните власти и на институциите дружествата на ЧЕЗ в България изплатиха близо 429 млн. лева данъци и 41 млн. лева дивиденти в периода 2005-2012 година

За компаниите от групата на ЧЕЗ в България работят близо 3800 българи.

  • Етикети:

Още от Енергетика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82481
  • GBP
    1
    2.28811
  • JPY
    100
    1.16232
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички