Украинците и поляците кликат най-много


Украинците и поляците кликат най-много
Снимка:

4426

Една на всяка втора интернет реклама в Сърбия и една на всяка четвърта реклама в Полша е свързана с телеком индустрията. Въпреки това интернет потребителите от тези страни най-често кликат реклами, свързани с развлекателни дейности. Най-високите нива на среден CTR са измерени в Украйна и Полша – това показва наскоро публикуваният Gemius AdMonitor доклад за рекламна дейност в ЦИЕ (Централна и Източна Европа).

Анализът обхваща онлайн рекламни кампании, които са били проследявани от Gemius в България, Хърватия, Чехия, Литва, Латвия, Полша, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения, Украйна и Унгария. Класирането включва данни за втората половина на 2012 година.

Изследването показва, че телекомуникации, финанси и търговия са браншовете, които имат най-голям дял онлайн реклами в рамките на анализирания период. Фирмите, работещи в посочените по-горе браншове, са били тези, които са рекламирали най-интензивно в единадесет от дванадесетте измервани държави. Рекламите, свързани с телекомуникационни услуги, представляват най-големия дял на интернет кампании, излъчени в Сърбия (46 на сто), Словакия, Унгария (28 на сто всяка) и Полша (25 на сто). На свой ред реклами, свързани с финансови, застрахователни и брокерски услуги, са били с най-голям дял в Словения (35 на сто), Чешката република (36 на сто) и Хърватия (24 на сто). В Литва, Румъния, Украйна и Латвия, обаче, най-голям дял от общия брой на всички показани реклами е регистриран за категория “търговия”. Те представляват 19 на сто от пазара в Литва и Румъния и 17 на сто от латвийския пазар. Голям процент от рекламите в Литва се излъчват и от компании, промотиращи продукти и услуги от категория "отдих" (19 на сто), докато в България един значителен процент от рекламите се излъчват от фирми, рекламиращи стоки за домакинството, мебели и декоративни продукти (14 на сто).

Оказва се обаче, че големият брой показвания не винаги гарантира и високо ниво кликове върху рекламните формати. Унгарци, поляци и сърби са кликали най-често върху реклами от категория “отдих и свободно време”, латвийците и словаците - на рекламни послания от телекомуникационни компании. В същото време хърватите, чехите и българите са кликали на-често на рекламни формати, свързани с дрехи и аксесоари, литовците – на такива свързани с пътувания, туризъм, хотели и ресторанти, румънците - на оферти от категория “търговията на дребно”, a словенците – на реклами на стоки за домакинството.

Според проучването най-високият среден CTR - т.е. средното съотношение на броя показвания към броя кликове (Average Click Through Rate) – е отбелязан в Украйна. В тази страна нивото на кликаемостта през втората половина на 2012 година достига стойност от 1,15%. На практика това означава, че хиляда показвания на една реклама са довели средно до 11,5 клика. Високи средни резултати за CTR са забелязват също и в Полша (0,62 на сто) и Словакия (0.58 на сто). По-надолу в списъка са: Хърватия (0,45 на сто), България (0.39 на сто), Чешката република (0,38 на сто), Латвия (0,35 на сто), Литва и Словения (0,30 на сто всяка), Румъния (0,29 на сто), Унгария (0,28 на сто) и Сърбия (0.26 на сто).

Тамаш Аш, експерт в областта на дигиталната реклама, част от екипа на Gemius, подчертава, че един от най-интересните изводи от данните е разликата, която може да се наблюдава между средния CTR регистриран в Украйна и този в останалите пазари. “Според нашето проучване, това се дължи главно на изключително голямия интерес към rich media форматите сред украинците. Това доказва, че напредналите възможности за rich media реклама, които в  Gemius предоставяме помагат на нашите клиенти в подобряването на тяхната ефективност”, коментира Аш.

По-горе цитираните данни са извадени от gemiusAdMonitor - подробен доклад за най-популярните рекламни формати, най-често рекламираните индустрии и тенденциите в мобилната реклама, който обхваща 12 страни от Централна и Източна Европа. Той е базиран на gemiusDirectEffect, онлайн платформа за  измерване на ефективността на рекламните кампании на Gemius и AdOcean, инструмент на Gemius за управление на рекламно пространство. Докладът се изготвя на всеки 6 месеца от 2011 г. насам. Може да свалите отчета от www.gemius.com

  • Етикети:

Още от Икономика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82822
  • GBP
    1
    2.2865
  • JPY
    100
    1.18084
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички