С поглед към 2030 година - планове за ограничение на трафика дори при строежи


С поглед към 2030 година - планове за ограничение на трафика дори при строежи
Снимка: Gettyimages.com

4556

Одобрението на проекти за големи сгради скоро може да зависи от броя на паркоместата, които са предвидени в заданието. Има предложение да се оценява какво е влиянието на автомобилите върху трафика в даден град, ако става въпрос за сграден проект с над 200 паркоместа. Това е включено в проект на изцяло нова наредба за планиране на транспортните системи на градовете, която е с перспектива до 2030 година, пише в. "Сега".

Проектът е пуснат за обществено обсъждане и дава приоритет на обществения транспорт, велосипедите, пешеходците и електромобилите. Според критериите около 15% от автомобилите ще са на ток. Заложено е постепенно да се извежда транзитното автомобилно движение извън градовете. Идеята е леките коли да се използват все по-малко, за да се намалят замърсяването на въздуха и шума.

Конкретно за пешеходните зони, в които ще се разрешава движение на градски транспорт, се предвижда ограничаване на скоростта до 20 км/ч. При споделените зони, където ще преминават пешеходци, велосипедисти и автомобилно движение, ограничението на скоростта се залага на 30 км/ч.

Всички градове над 30 хил. души се предвижда да разработват план и програма за развитие на обществения транспорт, част от който ще е и планът за велосипедното движение. Отделно ще се прави и план за развитие на пешеходното движение и за достъпна среда. Въвежда се изискването комуникационно-транспортните системи на градовете да се "оразмеряват" в зависимост от броя на жителите и очакванията на един автомобил да се падат по двама души. Целта е за всеки град проектантите да се съобразят с предвижданията на общия устройствен план.

За София е предвидено, че на 1000 жители ще се падат по 400-450 леки автомобила, от които 65-70 ще са електромобили. За градовете с над 100 000 жители разчетът е 300-350 коли на 1000 души, включително 55-60 на ток. Накрая в таблицата са най-малките населени места с 50-100 леки автомобила, включително 10-20 електромобила на 1000 жители. С проекта на наредбата се въвеждат отделни изисквания от европейската директива от 2014 г., според която трябва да заложим норми за проектиране на зарядни точки - колонки за електромобили с определена мощност, както и с хибридни конектори.

В проекта е предвидено още улиците да бъдат на класове, както са републиканските пътища. В първи клас попадат т.нар. скоростни градски магистрали с непрекъснат режим на движение. Втори клас са градски магистрали с прекъснат режим на движение. В София например градски магистрали са Околовръстното шосе по южната дъга и 16-километровата северна скоростна тангента. В улиците III клас попадат районни артерии, а в IV клас - главни улици.

Още от Имоти


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83147
  • GBP
    1
    2.2841
  • JPY
    100
    1.18665
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички