104 223 клиенти на "Топлофикация София" получават обезщетения


104 223 клиенти на "Топлофикация София" получават обезщетения
Снимка: Thinkstock

Февруарските сметки за парно и топла вода от днес са достъпни онлайн и в Центровете за обслужване на клиенти. В изпълнение на нормативните изисквания и на базата на разработената от дружеството Методика за изчисление на обезщетенията за клиентите, утвърдена от Столичен общински съвет с Решение №124 от 23.02.2017 г. 104 224 абонати, засегнати преди месец от аварията в топлорайон "София Изток" получават обезщетения, които са отразени във февруарските сметки. Това съобщиха от пресцентъра на "Топлофикация София".

Още в края на миналия месец служители на "Топлофикация София" разлепиха във входовете на засегнатите сгради съобщения, в които бяха посочени количествата приспадната топлоенергия и сумите за обезщетение, изчислени за всяка отделна абонатна станция, съобразно броя дни без топлоподаване или с влошено такова. Клиентите имаха възможност в рамките на две седмици да се запознаят с данните и при необходимост да получат допълнителна информация от дружеството.

Според данните на изчислителния център на “Топлофикация София” през февруари 2017 г. средната месечна температура е била +3,1 градуса С, докато през същия месец на 2016 г. средната месечна температура е била + 7,5 градуса С. Предвид по-студеното време през февруари тази година клиентите са потребили 418 452 МВтч топлинна енергия, докато през месец февруари в предходната година са отчетени 343 456 МВтч.

От потребената през миналия месец топлинна енергия за клиентите на топлорайон "София Изток" е сторнирана енергията, която е била с влошени показатели и въпреки, че е била доставяна до клиентите в дните на аварията (при временните възстановявания на топлоподаването, когато не всички потребители са получавали достатъчно топла вода или качествено отопление) и съответно е отчетена от общите топломери в засегнатите сгради, тя не е начислена в сметките на потребителите и няма да бъде включена в изравнителните сметки.

Методиката за изчисление на обезщетенията е осъществена в няколко стъпки, отбелязани в месечните съобщения, които клиентите ще получат и клиентите могат да ги проследят в месечните съобщения, които ще им бъдат доставени в следващите дни. Напомняме, че обезщетения ще получат само потребителите от кварталите, засегнати от аварията в топлорайон „София Изток”.

- От 28 работни дни през м. февруари са извадени дните с влошено или изцяло липсващо топлоподаване за съответната абонатна станция, Тези дни не участват при формирането на прогнозната сметка на клиентите за месеца. Всички данни относно работните дни на абонатната станция и начислените количества енергия са посочени в информационната част на месечната фактура в раздел І, т.1-6

- От показанията на общия топломер в абонатната станция е сторнирано цялото количество енергия с влошени показатели, доставяна до клиентите при временните възстановявания на топлоподаването в дните на аварията Това количество е отразено в месечните фактури на отделен ред със знак минус и не участва както в разпределението на потребената енергия за месеца, така и в изравнителната сметка.

- На всички засегнати от аварията клиенти без топлоподаване или с влошено такова до 48 часа не са начислени прогнозните количества топлинна енергия за отопление и топла вода за целия период, независимо, че някои сгради може да са били без топлоподаване по-малко време.

- На клиентите с прекъснато или влошено топлоподаване за повече от 48 часа не се начислени прогнозни количества енергия за отопление и топла вода за целия период на липса на качествено топлоподаване

- Засегнатите клиенти с над 48 часа прекъсване, допълнително получават обезщетение (неустойка) за липсата на топлинна енергия в периода след 48-я час до окончателното възстановяване на топлоподаването.

Изчислението на индивидуалното обезщетение за тези клиенти е извършено чрез пресмятане на количеството недоставена топлинна енергия в абонатната станция за съответния брой дни, след което това количество е умножено по действащата към момента цена на топлинната енергия. Получената обща сума за обезщетение е разпределена за всеки имот според неговия дял от общото потребление и е отразено като неустойка на отделен ред в месечната фактура на съответния клиент. За база на направените изчисления са взети данни за потреблението през януари 2017 г., тъй като климатичните условия са били най-близки. Напомняме на абонатите, че обезщетението /неустойката/ е прихванато от общото месечно задължение на съответния абонат за м. февруари. Сумите за обезщетение няма да се изплащат на каса или по банков път.

Повече информация клиентите могат да получат от Кол центъра на дружеството - тел. 0 700 11 111, както и от Омбудсманите на „Топлофикация София” ЕАД – тел. 02 878 18 18 и да изпращат запитвания съответно на имейлите: infо_r@toplo.bg и ombudsmantoplofikacia@abv.bg. В сайта на дружеството - www.toplo.bg и на официалната фейсбук страница - www.facebook.com/www.toplo.bg/ също е предоставена необходимата за потребителите информация.

Съгласно Решение № 124 в срок до 15 април 2017 г. „Топлофикация София” ЕАД ще внесе в Столичен общински съвет информация за реално начислените обезщетения.

Още от Енергетика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.67868
  • GBP
    1
    2.26238
  • JPY
    100
    1.13863
виж всички
Реклама

Най-четени новини


  • Обрат с цените на храните...
    Обрат с цените на храните...

    Цената на потребителската кошница е с един лев по-ниска тази седмица от 98 на 97 лева, като за разлика от миналата седмица тя вече върви надолу. Това съобщи Велизар Георгиев, член на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ) на пресконференция. По думите му понижението при цените на...

  • Инфлацията в България отново е над 5...
    Инфлацията в България отново е над 5...

    Годишната инфлация в България за юли 2025 г., измерена през Индекса на потребителските цени (ИПЦ),отново скочи над 5 процента, като е 5,3 на сто. Това показват най-новите данни на Националния статистически институт (НСИ). За сравнение, през юни годишната инфлация бе 4,4 на сто. Месечната инфлация...

  • Какво се случи с цената на петрола след...
    Какво се случи с цената на петрола след...

    Цената на петрола остава почти без промяна днес след спад в началото на търговията, тъй като САЩ не оказаха допълнителен натиск върху Русия да сложи край на войната в Украйна чрез мерки за прекъсване на износа на петрол след срещата на лидерите на двете страни, предаде Ройтерс. Президентът на САЩ Доналд...

  • Нов обрат с цената на петрола...
    Нов обрат с цената на петрола...

    Цената на петрола отбеляза спад в сутрешната търговия днес след неочаквано рязкото поскъпване в предходната сесия, като вниманието е насочено към ефекта, който предстоящата среща между лидерите на САЩ и Русия може да има върху световното предлагане. Спадът в цените отразява и данните за индекса...

виж всички