Само 6% от ползващите парно в София са на реален месечен отчет


Само 6% от ползващите парно в София са на реален месечен отчет
Снимка: Thinkstock

2911

Високите сметки за парно и топла вода на столичани за март се дължат на това, че повечето потребители получават месечни фактури, базирани на прогнозно потребление за съответния имот. Едва 6% от битовите клиенти в София са заявили реален месечен отчет и получават фактури за реално потребената от тях топлинна енергия, показа анализ на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР).

Почти 150 са внесените жалби и сигнали в КЕВР от клиенти на топлинна енергия през изминалия отоплителен сезон, който като цяло е по-малко проблемен в сравнение с предходния.

Най-много жалби (73) са получени срещу "Топлофикация -София", която има около 440 000 клиенти. Това са 49.6 % от общия брой на постъпилите жалби срещу топлинни дружества. Във връзка с високите сметки за парно енергийният регулатор е направил проверка "по документи". Установено било, че за по-малко от десет дни през април в дружеството са постъпили 26 писмени жалби. При проверките обаче не са констатирани грешки в прилагането на Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия в сгради - етажна собственост, която е приложение към Наредбата за топлоснабдяването, пише в. "Сега".

В края на април много столичани се оплакаха от двойни и дори тройни сметки за парно в сравнение със същия период на миналата година. "Трябва да се има предвид повишението на цената на топлинната енергия с 24%. Месец март е бил по-студен от миналата година. Пиковите месеци декември, януари и февруари, които са най-студените, се "обират" за сметка на по-топлите месеци. Тоест няма зависимост, че през януари трябва да е най-висока сметката, а през март - най-ниската", обясни Боян Паунов от "Топлофикация София" пред Нова тв.

Според омбудсмана Мая Манолова обаче сметките за парно са необяснимо завишени. "Фактурираните количества са с 30% по-високи за битовите потребители. Като добавим към това 24% по-висока цена, се получават близо 60% средно по-високи сметки през тази календарна година. Това е и причината за недоволството на гражданите", обясни Манолова.

Наскоро граждани настояха за промени в Наредбата за топлоснабдяване, след като тричленен състав на Върховния административен съд отмени формулата за дялово разпределение на сметките за парно. Според министърът на енергетиката Теменужка Петкова работна група, с участието на недоволните потребители, ще направи нова наредба до следващия отоплителен сезон.

В същото време в КЕВР са получени 27 жалби срещу "Топлофикация Перник", свързани основно с голяма авария през февруари. По 10 жалби има срещу "Топлофикация Русе" и срещу "ЕВН България Топлофикация" и др. Оплаквания няма единствено срещу топлото във Враца, Разград, "Брикел" и срещу АЕЦ "Козлодуй".

Още от Енергетика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.8387
  • GBP
    1
    2.28913
  • JPY
    100
    1.18867
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички