За девето поредно тримесечие Lenovo отбеляза силен ръст на печалбата


За девето поредно тримесечие Lenovo отбеляза силен ръст на печалбата

2802

Lenovo Group днес обяви, че приходите на групата през второто тримесечие са достигнали $13,5 милиарда, което е девето поредно тримесечие на годишен растеж. Печалбата преди данъчно облагане се е увеличила с 45%, в сравнение със същото тримесечие година по-рано, достигайки $310 милиона. Нетната печалба също бележи ръст от 20% на годишна база, достигайки до $202 милиона.  Миксът от приходи продължава да е балансиран между четирите региона на компанията (Северна и Южна Америка, Азиатско-тихоокеанския регион, Европа, Близкият изток и Африка), като всеки от тях отчита над 20% дял от приходите.

Основната печалба на акция за второто тримесечие е в размер на 1,69 US цента или 13,23 HK цента. Бордът на директорите на Lenovo обяви междинен дивидент в размер на 6,3 HK цента на акция.

„През тримесечието с удоволствие наблюдавахме как растежът ни носи продължаващи положителни финансови резултати на фона на сложната и динамична глобална търговска среда. Този успех е показателен за ангажимента ни към иновациите, към нашите клиенти на 180 пазара по целия свят и за това как светът продължава да приема радушно визията ни да осигуряваме по-умни технологии за всички“, коментира Ян Юенцин, президент и главен изпълнителен директор на Lenovo.

Глобална търговска среда

Въпреки че несигурността в глобалната търговия и геополитика не стихват, това няма отражение върху финансовите резултати на компанията. Глобалното въздействие на Lenovo, мажоритарно притежаваната производствена база и продължаващите финансови успехи остават конкурентни определящи фактори, които подпомагат водещата пазарна позиция на компанията. Lenovo е в добри позиции да управлява сложните и динамични пазарни условия и да продължава да отчита устойчиви дългосрочни резултати.

Общ преглед на бизнес представянето

Силните резултати се дължат основно на Intelligent Devices Group/IDG. PC and Smart Devices Group/PCSD, едно от двете бизнес поделения на IDG, отчита приходи в размер на $10,7 милиарда и рекорден марж на печалбата преди данъчно облагане от 5,7%. Обемът на продажбите регистрира силен годишен растеж от 7,1%, което води до общо увеличение на приходите на PCSD с 4,1% на годишна база. Печалбата преди данъчно облагане е на стойност $612 милиона, което е с $97 милиона повече в сравнение със същия период на миналата година.

При персоналните компютри обемите отново изпреварват пазара, който продължава да се възстановява. Lenovo държи 24,4% от глобалния пазар на персонални компютри, задържайки водещата си позиция на него. Високият растеж се дължи на премиум сегмента, както и на Workstation, Thin and Light, Visuals и Gaming PCs – всички те отчитат двуцифрено повишаване на обемите на годишна база. В бъдеще групата PCSD ще продължи да е водещ фактор за растежа в premium-to-market сегмента, както и за водещите в индустрията печалби, оставайки вярна на фокуса си върху потребителските желания за иновации в целия портфейл.

Второто бизнес поделение на IDG, Mobile Business Group/MBG, отчете четвърто поредно тримесечие на рентабилност и положителна печалба преди данъчно облагане с подобрение в размер на $57 милиона на годишна база. Въпреки че на годишна база е налице лек спад на приходите (с 5,7% до $1,5 милиарда), групата продължава да се фокусира върху механизмите за контрол на запасите, ефективността на портфейла и строг контрол на разходите с цел увеличение на маржовете. В Северна Америка Lenovo се издига с две позиции в класациите в индустрията, в сравнение с предходното тримесечие и стига до четвърто място. Освен това темпото на растеж на приходите продължава да изпреварва тези на пазара, като печалбата продължава да се увеличава. В бъдеще Lenovo ще продължи да инвестира в мобилния си бизнес, за да се възползва от текущите и бъдещи възможности за растеж на избрани нови и печеливши пазари.

Data Center Group/DCG се справя успешно с предизвикателните обстоятелства през тримесечието и отчита девето поредно тримесечие на снижаване на загубите на годишна база. Общите приходи в DCG намаляват с 13,8% в резултат на по-ниските цени на ключовите компоненти и по-слабото търсене от страна на някои от най-големите hyperscale компютри. Приходите (с изключение на Hyperscale) нарастват с близо 13% на годишна база, като Китай регистрира увеличение от над 47% на приходите (без hyperscale), в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Освен това е налице двуцифрен растеж в устройствата за съхранение, Software Defined Infrastructure и High Performance Computing в резултат на увеличения storage портфейл, силните ThinkAgile предложения и спечелените нови PC проекти. В бъдеще DCG ще продължи да расте в non-hyperscale, включително в бързоразвиващи се сегменти като SDI и storage, като ще инвестира и в нови възможности в сферата на Edge, Telco и AI инфраструктура. Клиентската база в Hyperscale се очаква да се увеличи и да се завърне към растеж през втората половина на тази финансова година.

Софтуерът и услугите в очакване на тримесечни приходи за $1 милиард

Приходите* от Софтуер и услуги нарастват с 35% на годишна база, достигайки близо $900 милиона. Device as a Servicer (Daas), премиум услугите по поддръжка и управляваните услуги допринасят сериозно за тези резултати, както и за продължаващата диверсификация на източниците на приходи за компанията. Този бизнес много скоро се очаква да надхвърли $1 милиард на тримесечие.

* фактурирани приходи

За Lenovo

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) е компания от Fortune 500 на стойност $50 млрд. и 57 000 служители, работеща на 180 пазара по цял свят. Съсредоточени върху дръзката си визия да осигурим по-умни технологии за всички, ние развиваме технологии, които променят света и създават едно по-включващо, по-надеждно и по-устойчиво дигитално общество. Като проектираме, създаваме и изграждаме най-пълноценния и пълен портфейл от умни устройства и инфраструктура в света, ние сме лидер и в Интелигентната трансформация – за да създадем по-добри преживявания и възможности за милиони клиенти по цял свят. За да научите повече, посетете https://www.lenovo.com, следвайте ни в LinkedInFacebookTwitterYouTube, InstagramWeibo и прочетете последните новини в нашия StoryHub.

LENOVO GROUP

ОБЗОР НА ФИНАНСОВИТЕ РЕЗУЛТАТИ

За второто тримесечие, завършило на 30 септември 2019

(в US$ милиона, с изключение на данните на акция)

 

 


Q2 19/20

 

Q2 18/19


Y/Y CHG

Revenue

 

13,522

13,380

1%

Gross profit

 

2,183

1,794

22%

Gross profit margin

 

16.1%

13.4%

2.7pts

Operating expenses

 

(1,741)

(1,504)

16%

Expenses-to-revenue ratio

 

12.9%

11.2%

1.7pts

Operating profit

 

442

290

53%

Other non-operating expenses - net

 

(132)

(77)

73%

Pre-tax income

 

310

213

45%

Taxation

 

(66)

(40)

67%

Profit for the period

 

244

173

40%

Non-controlling interests

 

(42)

(5)

716%

Profit attributable to equity holders

 

202

168

20%

EPS (US cents)
Basic
Diluted

 


1.69
1.62


1.41
1.40


0.28
0.22

 

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.65931
  • GBP
    1
    2.15897
  • RUB
    100
    2.1539
  • JPY
    100
    1.57246
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    466.73
    448.49
  • Litecoin
    1
    99.57
    95.64
  • Ethereum
    1
    701.53
    674.13
  • Bitcoin
    1
    22319.05
    21447.67
виж всички

Най-четени новини


виж всички