Онлайн бизнес модел – нови възможности за всеки бизнес


Онлайн бизнес модел – нови възможности за всеки бизнес
Снимка: iStock/Guliver

6986

Голяма част от малките и средни предприятия у нас и в световен мащаб са изправени пред напускане на пазара поради здравословната ситуация!

Поради тази причина, в следващите редове сме събрали полезни и приложими съвети, които се надяваме, че ще помогнат на малките и средни бизнеси да запазят дейността си!

Обстановката в световен мащаб е меко казано несигурна. Пандемията от коронавируса се ускорява ежедневно и все повече държави взимат предпазни мерки, за да защитят своето население.

Цели градове биват затворени и все повече хора са принудени да стоят под „карантина“ в домовете си с цел намаляване шанса от разпространение на вируса и съответно процента заболели.

Освен здравето на всички хора по света, очаква се COVID-19 да окаже, и вече оказва, сериозно влияние върху икономиката в световен мащаб.

В момента, поради обявяването на извънредно положение в много страни се налага голяма част от бизнесите да затворят вратите си за неопределено време.

За много от малките и средни бизнеси това означава потенциален фалит и прекратяване на дейността.

Ето защо в следващите редове се постарахме да съберем няколко идеи за генериране на паричен поток, който да позволи по един или друг начин на всички застрашени компании да устоят на настоящата обстановка и да успеят да се задържат на пазара.

Също така, ще разгледаме различни начини за преминаването от един бизнес модел към онлайн такъв и какви стратегии можете да използвате, за да стимулирате онлайн продажби.

Силно се надяваме, съветите, които сме събрали в тази статия да помогнат на всички вас, които сте изправени пред трудностите на създалата се ситуация!

5 начина за генериране на паричен поток

1. Gift карти

Gift картите винаги са били предпочитана алтернатива за подарък, когато човек не знае какво да подари. В този случай, обаче, те може да са идеален вариант за вашия бизнес!

Предлагайки подобен тип услуга, вие моментално ще можете да осигурите пари за вашия бизнес. Също така, ще знаете, че клиентите възползвали се от това предложение, ще могат да се върнат при вас веднага след като излезем от създалата се обстановка.

За да засилите още повече желанието на вашите потребители за закупуването на Gift карти можете да намалите цената им или да колаборирате с друг малък бизнес, чиито продукти и услуга допълват вашите.

Така освен, че вие и вашия партньор ще можете да се възползвате максимално от ситуацията, ще имате възможност да достигнете до нови потенциални клиенти.

Не забравяйте, че не е нужно Gift картите да бъдат физически. Напротив, помислете за красив дизайн и ги предлагайте дигитално. Световната здравна организация съветва да се намали контакта с други хора, затова вземете нужните мерки!

2. Помислете за Preorder стратегия

Малките и локални бизнеси може да намалят клиентската база на големите организации, но потребителите, които имат са едни от най-верните.

Затова можете да сте сигурни, че вашите клиенти със сигурност разбират сложността на ситуацията и голяма част от тях с удоволствие биха ви подали ръка в този труден момент.

Ето защо можете да помислите за пускането на най-продаваните ви продукти на Preorder или предварителна заявка. Обяснете на вашите потребители целта на този ваш подход и помислете какво ще изисквате от тях.

Можете да предварително да заплащат половината сума или цялата, така ще си осигурите нужните средства, за да покриете производствените разходи.

3. Намалете цената на продуктите

Голям процент от бизнесите, които не предлагат стоки от първа необходимост ще видят сериозен спад в търсенето. Ако вашата компания е сред тях, тогава може би е добре да помислите за намаление в цените на продуктите ви.

Със сигурност не бихте желали да трупате инвентар, който не продавате. Така единственото можете да продължите да бележите загуби, вместо по-малки от обикновеното печалби.

Но в момента, смело можем да твърдим, че и малката печалба – е печалба! Затова не се колебайте да пуснете промоция!

Знаем, че за някои бизнеси това може да бъде нелогично и неприсъщо, но и ситуация, в която се намираме не е нещо познато или очаквано. Затова бъдете възможно най-гъвкави, за да успеете да спасите бизнеса си!

4. Увеличете периода на заплащане на вашите доставчици

Друг метод за набиране на капитал е да намалите разходите си. Един от първите начини е да преразгледате периодите на плащане на вашите доставчици. Разбира се, постарайте се да го направите по възможно най-добрият начин.

Това означава да достигнете до договорка, която да устройва както вас, така и доставчиците. По този начин и двете страни ще запазят бизнеса си и добрите отношения!

5. Премахнете транспортните разходи

Ето още един начин, чрез който да сведете разходите до минимум. Помислете как можете да спестите пари от изпращането на вашите продукти. Един от вариантите е сами до правите доставки.

Но добре разбираме, че това не е възможно, особено ако обслужвате международен пазар или цяла България. Също така, можете да помислите за опаковката, която използвате. Дали няма как да я замените с по-евтин вариант?

Как да преминете към онлайн бизнес модел

През 2020г. масово хората пазаруват онлайн и се очаква този процент да расте напред в бъдещето. За съжаление, все още има бизнеси, които смятат, че присъствието им в интернет пространството не е задължително!

За съжаление, дойде момент, в който да имаш уебсайт и да бъдеш достъпен за своите потребителите онлайн е единственото спасение за голяма част малките и средни бизнеси.

Съвременните потребители прекарват голям процент от деня си в интернет и това не е феномен от вчера. Сега, поради взетите мерки и задължаването на хората да седят вкъщи, часовете онлайн ще се увеличат още повече.

Това е добър момент да фокусирате цялата си енергия върху изграждането, ако вече нямате такъв, и оптимизирането на вашия уебсайт, Facebook страница или Instagram акаунт.

Обърнете повече внимание на сайта, който сте направили при стартирането на компанията ви, но все сте отлагали да довършите и оптимизирате. Съветваме ви да се отнесете към уеб страницата ви по същия начин, по който се отнасяте към физическия ви офис/магазин.

Потърсете качествена хостинг услуга, за да си подсигурите сигурност и бързина на сайта. Помислете как да направите сайта си възможно най-приятно за вашите потребители, за да могат да направят лесно покупка и да си тръгнат доволни.

Развиването на онлайн бизнес може да се превърне в перфектната възможност да разрастнете своята компания и пред вас да се открият нови възможности.

Ако тепърва изграждате своя сайт, то помислете добре за името на сайта ви и регистрирайте домейн име, даже и още сайта ви да не е готов.

Ето няколко начина, чрез които можете да откриете онлайн решение за вашия бизнес:

1. Доставка по домовете

Социалното дистанциране и невъзможността да напускаме домовете си със сигурност оказа огромно влияние върху ресторантите в цялата страна. Ако вие сте собственик на фамилно ресторантче, което в момента страда от липсата на клиенти, не се отчайвате!

Редица популярни вериги започнаха доставка по домовете. Можете и вие да се насочите в тази посока, като създадете уебсайт, в който да качвате дневното меню и да приемате онлайн поръчки.

Можете да доставяте храната собственоръчно или да се доверите на някои от известните доставчици (но не забравяйте какво казахме за намаляването на разходите).

Ако можете сами да доставяте храната, това би било повече от прекрасно. Така всички ваши клиенти ще могат да видят кой е човекът отговорен за вкусната храна!

Ако нямате възможност за доставка по домовете по една или друга причина, можете да добавите добре позната Drive-thru опция към вашия ресторант. Със сигурност ви е позната от ресторантите за бързо хранене, които позволяват взимането на храна без дори да напускаш превозното си средство.

Разбира се, тази стратегия не работи само за ресторантите. Всички бизнеси, които разчитат на клиентите да дойдат до физическия магазин за закупуването на продуктите могат да помислят за прилагането на тези две опции!

2. Преместете срещите си онлайн

През 2020г. възможностите за онлайн комуникация са повече от достатъчни. Ето защо всички професии, които са в сферата на консултацията могат да бъдат спокойно са своята дейност.

Преходът към онлайн бизнес модел при тях е изключително лесен и се изисква минимална до никаква инвестиция.

Онлайн консултациите са изключително добро и лесно решение, когато става въпрос за работа с клиенти. Също така, можете да имате гъвкав график и дори да имате повече работа от преди.

Времето, което ще изразходите да стигнете до клиент или той до вас, можете да го прекарате в продуктивен разговор, намирайки решение на проблеми!

И това важи за всички професии, които се занимават под една или друга форма с клиенти (едно в едно) – юристи, психолози, персонални треньори, финансови съветници и тн. Единственото, което се изисква е да изберете канал, чрез който да се свързвате с вашите клиенти.

Zoom и Skype са едни от най-популярните канали за видео конференции и със сигурност ще ви свършват повече от добра работа!

3. Обучение в интернет

Почти всички училища в страната вече преподават чрез онлайн платформи. Това е перфектен вариант и за всички хората, които преподават даден предмет или имат школа за развиване на даден талант – рисуване, пеене, свирене.

В момента всички ние спестяваме изключително много време като не ни се налага да пътувам от и до офиса. Това време може да бъде запълнено с курс, който да развие способностите ни и да излезем от карантината по-добри от преди.

Ето защо всички бизнеси, които са насочени към преподаване могат да се възползват от времето, с което разполагат техните потребители и да се насочат към преподаване онлайн.

Тук отново имате възможност да избирате между различни начини. Можете да записвате онлайн видеа и да сглобите един цялостен курс. Или директно да провеждате онлайн уроци на вашите ученици!

5 начина за увеличаване на онлайн продажбите

За съжаление, създаването на уебсайта или Facebook страница не е достатъчно, за да запазите бизнеса си и да останете на пазара. В действителност, трябва да намерите начин, всички добри практики, които използвате в ежедневието си да ги прехвърлите и в онлайн дейността си.

Това най-вече важи за отношението ви към потребителите! Все пак те са тези, които ще ви помогнат да преминете през трудния период.

Ето няколко интересни начина, чрез които да увеличите продажбите си онлайн:

1. Фокусирате се върху най-важните 20%

Може би сте чували за закона на Парето или правилото 80/20. Най-общо казано то гласи, че 20% причините водят до 80% от резултатите. От бизнес гледна точка – 20% от потребителите носят 80% от печалбата на компанията ви.

Ето защо е важно да се фокусирате върху най-доходоносните ви клиенти. Уверете се, че им обръщате специално внимание, дори когато сте изправени пред евентуален фалит.

Не спирайте да им показвате онова специално отношение, което ги е направило част от тези 20%. Направете всичко възможно да ги задържите!

Поддържайте контакт с тях и не спирайте да им изпращате персонализирани специални оферти, от които да могат да се възползват! Можете да бъдете сигурни, че те са клиентите, на които можете да разчитате за подпомагането на бизнеса ви.

2. Увеличете периода за връщане и замяна на стока

Периодът е изключително труден за всеки един бизнес. Но не трябва да забравяме, че той е също толкова труден за потребителите. Поради тази причина е добре да помислите как можете да влезете в положението на клиентите!

Един от начините е да увеличите периода за връщане и замяна на стока. Винаги ще има хора, които пазаруването онлайн им е ежедневно хоби.

Въпреки това, много потребителите се притесняват за поръчват дрехи и обувки онлайн, тъй като се притесняват, че няма да изберат точният номер и след това не са сигурни, че ще могат да върнат стоката.

В тези седмици на стрес, опитайте се да отметне поне една от тревогите на вашите потребители. Нека пазаруването от вашия магазин да бъде развлечение за тях, а не притеснение!

3. Инвестирайте в реклама

Ако сте малък локален бизнес, който тепърва ще навлиза в онлайн средите, сега е времето да ви кажем, че ще е добре да отделите бюджет и за онлайн реклама. Така ще увеличите шансовете си да достигнете до повече хора.

Създайте си Facebook страница и Business Manager, откъдето да ръководите и рекламите си. Помислете за профила на вашия идеален потребител. Правете ремаркетинг на сайта ви. Създайте си Google акаунт. Започнете да пускате реклами и там.

Разбира се, това ще изисква известен бюджет. Добре обмислете стратегията си и дали можете да си го позволите. Както казахме, излишните разходи не са добре дошли през следващите няколко месеца.

Ако имате бюджета, но не се чувствате сигурни в ръководеното на маркетинг кампании, винаги можете да се обърнете към специалист.

4. Обмислете добре маркетинг посланията ви

Както вече споделихме, компаниите трябва да са изключително внимателни и да покажат емпатия към своите потребители. Точно поради тази причина е добре да прегледате всички маркетинг кампании, които вървят в момента и да помислите дали някои от съобщенията ви са неподходящи за моментната ситуация.

Това може да доведе до спиране на дадени кампании и прекратяване рекламирането на определени продукти.

Например, куфарите за пътуване – в момента пътуването е мираж за много хора по света и ако решите да инвестирате в показването на реклами за куфари, най-вероятно ще изразходите голяма част от бюджета си напразно.

Разбира се, когато става въпрос за промяна на послания и реклами, не трябва да забравяте идентичността на своя бранд. Кажете важните неща по начин, който да отговаря на новосъздалата се обстановка, но същевременно да не в разрез с вашите ценности и начин на говорене!

5. Ангажирайте потребителите

Клиентите ви със сигурност прекарват повече време в социалните мрежи от обикновено. Ако имате развити социални канали, сега е перфектното време да ги използвате.

Помислете за начини за ангажиране на вашите потребители. В момента изключително разпространени са различни предизвикателства, които хората трябва да изпълняват и да споделят в социалните си мрежи.

Мислите ли, че можете да вкарате вашия продукт в такова социално предизвикателство? Постарайте се да го направите приятно за гледане и поставете клиента на първо място, а не продукта!

Истината е, че настоящата ситуация покрай COVID-19 изправи голяма част от бизнесите пред различни трудности. Но същевременно, това може да се окаже перфектният момент за търсене на онлайн алтернатива и развиването на бизнесите в различни насоки.

Само защото до момента не сте се сблъсквали със създаването на сайт или ръководеното на Instagram профил, не значи, че сте неспособни. Експериментирайте и покажете една различна страна на вашия бизнес!

Още от Младият бизнес


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83594
  • GBP
    1
    2.28431
  • JPY
    100
    1.18765
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички