Топлофикация - Перник да компенсира клиентите си, разпореди КЕВР


Топлофикация - Перник да компенсира клиентите си, разпореди КЕВР
Снимка: Thinkstock

4011

Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) задължи „Топлофикация - Перник“ АД да компенсира всички клиенти на дружеството, които са били с нарушено качество на топлоподаването за срок над 48 часа през м. декември 2020 г. и м. януари 2021 година.

Това не е първият случай, в който топлофикационното дружество задлъжнява към клиентите.„Топлофикация-Перник” дължи компенсации на клиентите, заявиха от КЕВР

Това реши енергийният регулатор на днешното си заседание, на което прие доклад за констатациите и изводите от извършената извънредна проверка на топлофикационното дружество.

Проверката беше назначена в резултат на медийни публикации и постъпил сигнал на кмета на община Перник, свързани с влошено качество на топлоподаването, съобщи КЕВР, цитирана от БГНЕС. 

В хода на проверката от „Топлофикация Перник“ е изискан значителен обем оперативни данни и информация - справка за спирания, прекъсвания или продължително влошено качество на топлоподаването и за нарушаване на температурния график за отоплителен сезон 2020/2021 г. – дата, час, продължителност; броя на засегнатите клиенти и броя абонатни станции с нарушено топлоснабдяване ; предприети мерки за преодоляване на причините; брой постъпили жалби ; доказателства за информиране на клиентите и др. Лъже ли в сметките "Топлофикация"?

След извършения анализ е установено, че през м. декември 2020 г. и м. януари 2021 г. за продължителни периоди от време е било нарушено качеството на топлоподаването към клиентите на дружеството. Информацията, предоставена от топлофикационното дружество, сочи, че през посочените два календарни месеца са идентифицирани два периода от време, превишаващи срока от 48 часа, в които „Топлофикация – Перник“ АД не е прилагало температурния график за отоплителен период 2020/2021 г.

В резултат на това дружеството не е изпълнило показателите за качество на топлоснабдяването, приети от Комисията - нормите за качество на топлинната енергия и за качеството на търговските услуги. Не е спазен и чл. 18, ал. 2 от Общите условия за продажба на топлинна енергия за битови нужди от „Топлофикация – Перник“ ЕАД, съгласно който дружеството се задължава да спазва показателите и изискванията за качество на топлоснабдяването, приети от Комисията. Само за периода 11.01.2021 г. - 21.01.2021 г. с нарушено топлоподаване за различен срок са били общо 5 473 бр. клиенти на дружеството, присъединени към общо 174 бр. абонатни станции. 

Съгласно дадените задължителни предписания, в срок до 15.05.2021 г. всички клиенти на „Топлофикация – Перник“ АД с нарушено качество на топлоподаването за периодите от 17.12.2020 г. до 21.12.2020 г. и от 11.01.2021 г. до 20.01.2021 г. трябва да получат компенсация (неустойка).

При компенсирането на потребителите трябва да бъдат спазени следните условия: 

- стойността на неустойката да бъде изчислена на база недоставената в съответната абонатна станция топлинна енергия, за времето над 48 часа с влошени показатели; 

- количеството на недоставената топлинна енергия да се изчисли въз основа на реално то потребление в съответната абонатна станция за месец с аналогични метеорологични условия и режим на топлоподаване; 

- разпределението на недоставената в съответната абонатна станция топлинна енергия за отделните имоти да е съгласно Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия в сгради - етажна собственост, Приложение към чл. 61, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 12 март 2020 г. за топлоснабдяването; 

- стойността на неустойката да бъде отразена в съответните месечни фактури на клиентите като топлинна енергия и сума за прихващане, при действаща за периода цена. 

В едноседмичен срок след изпълнение на задължителните предписания „Топлофикация – Перник“ АД трябва да предостави на КЕВР информация и доказателства за приложения подход и базови данни при изчисляване на количествата недоставена топлинна енергия, за количеството на изчислената недоставена топлинна енергия – за всеки период и по абонатни станции, както и за приспаднатите суми – общо и по абонатни станции. 

Протоколът от проведеното заседание на КЕВР относно резултатите от извънредната проверка на „Топлофикация – Перник“ АД ще бъде публикуван на интернет страницата на регулатора, рубрика „Протоколи от заседания“.

Още от Енергетика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.86429
  • GBP
    1
    2.37277
  • JPY
    100
    1.22546
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички