Как може да върнем парите си при провалена почивка?


Как може да върнем парите си при провалена почивка?
Снимка: Син флаг-България

1408

Срокът, в който клиентите могат да предявят рекламация пред мястото за настаняване или туристическата агенция, ако има разминаване между предварително договорените услуги на база отправената оферта и реално получените срещу заплатената сума е 14 дни. Това каза пред БНТ Габриела Руменова от "Ние, потребителите“ по повод вече постъпили сигнали от туристи през започващия нов сезон. Тя уточни, че този срок започва да тече от момента, в който потребителят установи разминаването.

Още: Най-важните съвети за спокойна лятна почивка

Руменова разказа за случай, в който туристическа агенция е отказала да уважи претенцията на своя клиентка само защото не е сигнализирала веднага за откритите от нея нередности. Става дума за настаняване в стая с по-малки размери и по-малко удобства от тази, която е била посочена в офертата за пакета. "Търговците нямат право да ограничават данени със закон права на потребителя и дори с въвеждането на свои правила да им вменяват задължения, които нямат по закон или противоречат със закона, както е в случая", посочи още тя.

Когато търговецът предвижда непротиворечащи си със закона задължения за клиента му, трябва да постави аналогични и към себе си. Руменова даде пример със случай, в който хотел е записал, че при анулиране на резервацията 30 дни преди настаняването, гостите дължат 30% неустойка, но не е предвидил подобна от негова страна, ако той направи отказа.

Друг сигнал от това лято е заблуждаваща информация в друга оферта, където е пишело, че хотелът е на 300 метра от брега. Оказало се обаче, че е така, но само по въздух и на практика разсотянието е значително по-голямо. Туристите е трябвало да заобикалят хотели и да преминават през стълба, за да стигнат до пясъка, а когато има деца и хора с увреждания, това е още по-трудно.

В началото на сезона експертът припомни, че клиентите на заведения не дължат такса за ползването на санитерен възел, включително и в бензиностанциите. Тя акцентира и върху рисковете при покупка на храни от извършващите разносна търговия на плажа, както и от щандовете с различни гозби по крайбрежните алеи. Там има и друг проблем – цената се обявява за 100 грама, а по закон трябва да е посочена и за единица мярка – килограм, за да може клиентите да не бъдат заблуждавани.

Руменова предупреди и за нелоялни практики при отдаването на чадъри и шезлонги на плажа. Ако са включени в пакета за настаняването в хотела, е важно да проверяваме къде точно са разположени, за да не се окаже, че са на последна линия. А при свободно наемане да проверим условията, защото от това лято вече имаме една некоректна практика – на табела за обозначаване на платената зона цените за чадърите и шезлонгите са с големи и цифри в ярък цвят, а тези за шалтетата и масичките – с много по-малък и невзрачен, разказа още тя. И добави, че туристите не са длъжни да плащат цената, ако не е била обявена или ако е приложена нелоялна практика, но това трябва да се докаже от контролния орган.

Още: Ето колко излиза седмична почивка на морето

 

Още от Туризъм


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.84844
  • GBP
    1
    2.36055
  • JPY
    100
    1.22815
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички