Окончателно забраниха круизни кораби във Венеция


Окончателно забраниха круизни кораби във Венеция
Снимка: Getty Images

8715

Италия окончателно забрани влизането на круизни кораби във Венецианската лагуна. От 1 август плавателните съдове с тегло над 25 000 тона губят правото си да влизат във водите на Венеция, реши италианското правителство, като обяви лагуната на града за национален паметник и я постави под по-строга държавна защита, съобщават информационните агенции.

През юни ЮНЕСКО призова за незабавна забрана за влизане на големи круизни кораби в лагуната и предложи Венеция да бъде включена в списъка на застрашените обекти на световното културно наследство. "Намесата вече не можеше да се отлага", казва в изявление министърът на културата на Италия Дарио Франческини и признава, че правителството се е задействало под натиска на обстоятелствата.

Работниците и компаниите, засегнати от промените, ще бъдат обезщетени, увериха от кабинета на премиера Марио Драги. Властите определиха забраната като "важна стъпка за защита на Венецианската лагуна".

Кой може да влиза във Венеция?

Забраната се отнася за кораби, които са или по-тежки от 25 000 тона, по-дълги от 180 метра, по-високи от 35 метра, или които използват повече от определено количество гориво за маневриране. Големите круизни лайнери имат тонаж около 200 000 тона. Забраната е толкова строга, че дори големи яхти могат да бъдат засегнати.

Ограничението от 25 000 тона означава, че само малки пътнически фериботи и товарни кораби ще могат да използват плиткия канал "Джудека", през който се влиза в историческия център на Венеция. Каналът минава покрай площад "Сан Марко" – най-известната туристическа забележителност на Венеция. 6 прекрасни дестинации, които не искат да ги посетите

Жителите на Венеция от години настояват да се забрани преминаването на големи кораби през лагуната, тъй като те замърсяват и застрашават стабилността на сградите и равновесието на екосистемата. Венеция въведе такси за влизане на туристите

"Пулсът ми е толкова ускорен, че може да получа инфаркт. Борихме се в продължение на 10 години и сега тази победа се усеща като нещо почти невероятно", признава Томазо Качари, лидерът на No Grandi Navi (Не на Големите Кораби) – активистка група, която протестира срещу плавателните съдове повече от десетилетие, цитиран от вестник New York Times. 

В началото на юни изненадващото влизане на круизен лайнер в града доведе протести, тъй като през април италианските власти обявиха забрана круизите да се доближават до Венеция. Противниците на големите кораби демонстрираха и по време на срещата на икономическите министри на Г-20, която се проведе в красивия италиански град. Дубровник налага солен данък на круизните кораби

Едновременно с това имаше контрапротест на организацията Si Grandi Navi (Да на Големите Кораби), която защитава правата на хилядите хора, чийто поминък зависи от круизната индустрия и които са останали без работа от пандемията през пролетта на миналата година. От около десетилетие двете обществени групи са в сериозна битка каква да бъде съдбата на круизните кораби.

Ново пристанище

Круизните компании ще трябва да премахнат Венеция от маршрутите си, докато индустриалното пристанище Маргера бъде приспособено за пътнически цели. Задачата е възложена на специален комисар, който да ускори работата, която обикновено отнема около 6 месеца. В края на юни беше публикувана покана за подаване на оферти за изграждане на терминал, оборудван за приемане на кораби с тегло над 40 000 тона, пише британският вестник Guardian. И Кан забранява влизането на круизни кораби

"Круизната индустрия подкрепя нов подход в продължение на много години, така че това е голяма стъпка напред. Освен това решението на правителството да назначи специален комисар, който да ускори процеса (на превръщането на Маргера в пътническо пристанище), е добре дошло. Сега с нетърпение очакваме напредък по отношение на предоставянето на алтернативни условия за докинг навреме за сезон 2022 г.", заявиха от Международната асоциация на круизните линии.

"Това е положително решение и може да бъде началото на нова ера", казва Франческо Галиети, директор на круизната асоциация за Италия. Той припомня, че асоциацията иска да получи места за временно акостиране в Маргера от 2012 г.

Още от Туризъм


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83147
  • GBP
    1
    2.2841
  • JPY
    100
    1.18665
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички