Турция опитва да измести Китай като "автомобилната фабрика" на света


Турция опитва да измести Китай като "автомобилната фабрика" на света

5366

Силните производствени показатели на турската автомобилна индустрия по време на пандемията от коронавирус привлякоха вниманието на световните компании, които се стремят да изместят производството си от Китай. Това може да означава нови многомилионни инвестиции в сектора през предстоящия период, заявиха представители на индустрията пред Daily Sabah.

Асоциацията на автомобилните доставчици на Турция (TAYSAD) ще стартира рекламна кампания за 1 милион долара, която ще промотира производствените възможности на турската автомобилна индустрия пред европейските автомобилни гиганти. В резултат на това Турция планира да привлече до 1 милиард долара инвестиции от автомобилни производители, които се стремят да преместят производството си далеч от Китай.

Промоционалната кампания, в която си партнират бизнесът и турската държава, ще бъде насочена към производителите на автомобили в Германия, Франция и Обединеното кралство.

Чуждестранни журналисти и представители на европейския сектор ще бъдат поканени в Турция, за да рекламират производствения капацитет на нейната автоиндустрия.

"Искаме да продадем стоки на всички, които търсят силна алтернатива на Китай", казва президентът на TAYSAD Алпер Канджа и добавя, че индустрията може да получи до 1 милиард долара инвестиции в резултат на тази кампания.

Турция е основен доставчик на авточасти, като произвежда някои от ключовите компоненти на най-престижните марки в света с годишен износ на стойност около 30 млрд. долара.

Пред турските фирми се открива добра възможност да запълнят вакуума на глобалните пазари, оставен от Китай поради пандемията. "Ще бъде голям успех за нас, дори ако успеем да привлечем 10% от китайския дял на европейския пазар. Ето защо инициативата на TAYSAD има решаващо значение", казва Атаджан Гюнер, генерален мениджър на водещия доставчик за автомобилния сектор Assan Hanil.

Автомобилните фабрики в Турция получават все повече поръчки от клиенти в Европа и САЩ от февруари. Компании, които преди са работили изключително с китайски производители, се обръщат към Турция като алтернатива в опит да осигурят веригите си за доставки.

"Няма по-добри производители от нас на пазара днес. Нашият производствен капацитет, бързото изпълнение на поръчката и логистичното предимство ни амбицират да печелим позиции пред конкурентите ни", заявява Джелал Бекташ, генерален мениджър на Bektaş Otomotiv.

Индустрията очаква европейските пазари да се стабилизират и да се отворят отново след пандемията, за да увеличат износа на авточасти. Но досега само германският пазар показва признаци на повторно отваряне в бранша.

Още от Автомобили


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.64342
  • GBP
    1
    2.20033
  • RUB
    100
    2.16471
  • JPY
    100
    1.58405
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    577.58
    554.67
  • Litecoin
    1
    153.15
    147.15
  • Ethereum
    1
    1047.54
    1006.63
  • Bitcoin
    1
    31352.17
    30128.20
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички