LG вече няма да произвежда смартфони


LG вече няма да произвежда смартфони
Снимка: Getty Images/Guliver

4377

Южнокорейската компания LG прекратява производството на смартфони. Компанията ще затвори губещото си мобилно подразделение, след като не успя да му намери купувач и ще се фокусира върху производството на батерии и други части за електромобили. Така LG се превръща в първата голяма марка смартфони, която напълно ще се оттегли от пазара, предава Reuters.

Отделът за смартфони на LG регистрира загуби от близо 6 години на обща стойност около 4,5 млрд. долара. "Стратегическото решение на LG да излезе от невероятно конкурентния сектор на мобилните телефони ще позволи на компанията да съсредоточи ресурсите си върху области на растеж като създаването на компоненти за електрически превозни средства, устройства за интелигентен дом, роботика, изкуствен интелект и бизнес решения, както и нови платформи за услуги", се казва в изявление на компанията.

В по-добри времена LG беше на пазара с редица иновации за мобилни телефони, включително свръхширокоъгълни камери, а в най-силния си период през 2013 г. беше третият най-голям производител на смартфони в света след Samsung и Apple.

Но по-късно нейните водещи модели започнаха да дават както софтуерни, така и хардуерни дефекти, което в комбинация с по-бавните софтуерни актуализации, доведе до нарастващ отлив на клиенти. Компанията понесе заслужени критики заради липсата на опит в маркетинга в сравнение с китайските конкуренти.

Други популярни мобилни марки като Nokia, HTC и Blackberry също "паднаха отвисоко" и продажбите им се сринаха, но под една или друга форма успяват да оцелеят.

Настоящият световен пазарен дял на LG е едва около 2%. През миналата година компанията продаде само 23 милиона телефона, което е в сравнение с 256 милиона за Samsung, според изследователската компания Counterpoint.

Решението на компанията да се оттегли ще освободи пазарния ѝ дял от 10% в Северна Америка, където LG е номер 3 по продажби. Той вероятно ще бъде погълнат от Samsung и Apple, като се очаква първата да има предимство. LG има значително присъствие и в Латинска Америка, където се нарежда като марка номер 5.

"В Съединените щати LG се е насочила към модели със средни цени – ако не и свръхниски – и това означава, че Samsung, който има повече продуктови линии със средна цена от Apple, ще може по-добре да привлече потребителите на LG", смята Ко Еуи-янг, анализатор в Hi Investment & Securities.

Очаква се подразделението на LG за смартфони, най-малкият от петте му департамента, което формира около 7% от приходите, да бъде закрито до 31 юли. Служителите му в Южна Корея ще бъдат преместени в други бизнеси и филиали на LG Electronics, докато другаде решенията за работните позиции ще се вземат на местно ниво.

LG обаче планира да запази своите основни технологични патенти за 4G и 5G, както и експертите си в научноизследователска и развойна дейност, и ще продължи да разработва комуникационни технологии за 6G. Тепърва ще реши дали да лицензира такава интелектуална собственост в бъдеще.

Компанията ще предостави сервизна поддръжка и актуализации на софтуера за клиентите на съществуващи мобилни продукти за период от време, който ще варира в зависимост от региона.

Още от Джаджи


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80911
  • GBP
    1
    2.28725
  • JPY
    100
    1.19659
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички