Незабележими сте на служебните срещи и обсъждания с колегите? Проблемът може да се крие в избора ви на думи, пише сайтът LearnVest. Ново изследване на Масачузетския технологичен институт е разгледало 100 офисни оперативки и е откроило ключовите думи, които ни правят по-влиятелни на работното място.
Ако мислите, че високо ерудираната реч е гаранция за издигане, резултатите могат да ви изненадат. Всъщност „да” е думата, която е получила най-голямо одобрение сред служителите на срещите. Хипотезата на анализаторите – по-простите изрази правят речта ви съвместима с мислите на другите. „Да” показва съгласие с идеите на останалите, на което, естествено, те се радват.
Други думи, откроени от проучването се, „давам”, „започвам”, „намирам”. Смята се, че те също предизвикват съгласие у групата и провокират нови идеи.
Изборът на изрази е важен, не само защото създава приемственост между вас и колегите. Анализаторите посочват и думите, които е най-добре да се използват при негативна реакция на на чуждо предложение. „Среща” и „обсъждане” били използвани често за учтиво отхвърляне на идея. Става въпрос за изрази като: „Можем да обсъдим това на следващата среща.”
По различни данни офисните срещи отнемат около една трета от времето на всеки мениджър. Те са важен момент да направите впечатление, така че погрижете се да използвате правилния речник.
Коментари