Как да водите приятен разговор с неприятен човек?


Как да водите приятен разговор с неприятен човек?
Снимка: Thinkstock/ Guliver

8740

Какъв човек може да бъде определен като неприятен? Такъв, който постоянно се оплаква, критикува, обвинява. Държи се цинично и гледа на света с негативизъм. За съжаление, такива хора има доста и няма как да ги избегнем разговорите с тях на работното място или в личния си живот, пише Entrepreneur. Има обаче как да общуваме нормално дори с подобни типажи. Предлагаме ви 6 съвета за целта:

Бъдете съпричастни. Ако някой започне диалога с вас негативно, приемете болката му и след това поведете разговора към по-приятна тема. Може да отговорите със "Съжалявам, че така се случва" и да предложите след това, например: "Да отидем да си купим кафе". По този начин ще отклоните вниманието на човека от темата. Той най-вероятно се е фиксирал в нея, което го кара да се чувства зле. Говорете си с него за други неща. Негативният отговор към негативната тема не подобрява нещата.

Направете комплимент. "Обезвредете" лошото настроение по този начин. Тонът ще се смени към по-положителен.

Споделете личен опит. Може проблемът да ви е познат. Може би и вие сте преминавали през същата трудност, който разстройва събеседника и го прави негативен. Наблегнете на това. Покажете, че несправедливостта е споделена - това не се е случвало само на него. Пример: "Виждам колко си разстроен, че колата ти се е повредила тази сутрин. Същото ми се случи и на мен миналия месец. Намерих един добър механик...".

Повторете част от това, което чувате от отсрещната страна. Тази техника е изпитана - ако го сторите, човекът отсреща може да се изненада. Той самият може да не предполага колко негативно звучи.

Предложете помощ. Често оплакването и негативното говорене са продиктувани от нуждата да се сподели. Но мнозина просто търсят помощ и не знаят по какъв друг начин да поискат такава. Предложете да съдействате. Пример: "Искаш ли да ти дам телефона на механика, който оправи колата ми?".

Не се излагайте на негативното говорене прекалено дълго. Приемете някакъв вътрешен свой времеви лимит и ако то продължава, сменете компанията за известно време. Винаги бъдете дипломатични и запазвайте неутралния тон. Борете се с влиянието - дори да не е нарочно, разочарованите хора се опитват да ни оказват въздействие и да ни предават мрачното си настроение. Правят го в опита си да ни направят съпричастни. Поставете си граници и не позволявайте да се впуснете надълбоко в драмата.

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80911
  • GBP
    1
    2.28725
  • JPY
    100
    1.19659
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички