Какво да правим, ако конкуренцията копира от нас


Какво да правим, ако конкуренцията копира от нас
Снимка: Thinkstock/Guliver

5277

Почти всеки предприемач се страхува конкуренцията да не открадне идеите и методите му. Някои обаче стигат твърде далеч в изблиците си на параноя. Ако сте наистина добър в това, което правите, другите със сигурност ще последват примера ви, но невинаги това е свързано с директно плагиатство. Кражбата на интелектуална собственост има дълбоко личен характер, но вместо да ставате параноични, просто бъдете подготвени за подобен развой на събитията, пише Forbes. Крис Майер, основател на стартъп компания, която предлага платформа за управление на финанси, споделя два интересни случая, свързани с плагиатство и начина, по който неговата компания е реагирала.

"Имитацията е най-искрената форма на ласкателство. В главата ми изникват два случая, свързани с кражба на наша интелектуална собственост. В първия от тях ставаше въпрос за наша презентация, която изнесохме при първото представяне на платформата ни на пазара през 2011 г. Тъй като представянето ни мина много добре, тя беше публикувана на сайта на събитието.

Близо 2 години по-късно обаче случайно попаднах на информация за нова компания, която изглеждаше като пряк конкурент на нашата. Представете си изненадата ми, когато пуснах продуктовото им видео и видях нашата презентация от далечната 2011 г. Нямаше място за съмнение, защото всичко беше копирано без промени. Първоначалната ми реакция беше гняв, естествено, защото кражбата си е кражба, но впоследствие с екипа ми решихме да си направим шега с тях.

Създадохме кампания в социалните мрежи, в която представяхме двете презентации паралелно и изтъквахме липсата на оригиналност на компанията „крадец“, изпращахме в офиса им кошници с плодове и снимки с автограф как аз им подарявам презентацията. В крайна сметка видеото изчезна от сайта им, а след няколко месеца – и компанията си отиде от пазара.

Съсредоточете се върху вашите предимства. Втората история, която искам да споделя, се случи съвсем скоро. Един от най-силните ни конкуренти е компания с утвърдени позиции в бранша и добро име. Първоначално услугите и продуктите, които искаха да пуснат на пазара, бяха доста по-различни като концепция от нашите. След проверка на техния уебсайт обаче открихме, че са копирали много голяма част от съдържанието на нашата страница в мрежата. Въпреки че не беше толкова голяма изненада, бях разочарован. Малко след това с екипа ми установихме, че тези техни действия са били породени от отчаяние, а не от злонамереност. Решихме да не предприемаме никакви действия. Възможните сценарии в случая бяха два. Първият беше те да развият продукта по-добре от нас и да оглавят пазара. Но да признаят, че са заимствали концепцията от някой друг и да му отдадат дължимата слава. Вторият сценарий, който можеше да се разиграе, беше те да отрекат кражбата и да оставят пазара да реши съдбата и на двете компании.

Ако сте създали нещо наистина уникално, конкурентите ви винаги ще искат да го копират. Това е неизбежен момент. Важното е да сте подготвени за това и да имате план за действие при всеки от двата сценария, посочени по-горе. Или приемате плагиатството като ласкателство, или взимате по-сериозни мерки – да защитите правата на продукта си още при създаването му или да се борите за авторство над него впоследствие", заяви Майер.

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82447
  • GBP
    1
    2.28285
  • JPY
    100
    1.17284
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички