Защо бизнесът подкрепя гейовете?


Защо бизнесът подкрепя гейовете?
Снимка:

571

Щатската верига ресторанти Chick-fil-A предприе странен PR ход миналата седмица: компанията се обяви публично против легализирането на гей браковете в страната.

Защо тази тактика толкова изненада анализаторите? Не само поради етични причини – експертите смятат, че да загубиш хомосексуалните си клиенти определено е губеща бизнес стратегия.

San Francisco Chronicle ни съветва да хвърлим поглед към списъка Fortune 500 на най-успешните мениджъри и компании в света. Едно става ясно – времето на строгите костюми и нрави отдавна отмина, и днес глобалните милиардери навличат тениски и джинси. И не се страхуват да са либерални във възгледите си – особено ако това е печелившият избор.

Да вземем за пример главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос, който дари 2.5 млн. долара за битката да се узаконят гей браковете във Вашингтон.

Но Безос не е изолиран случай. Повече от 70 от най-големите корпорации в САЩ не се свенят да се противопоставят открито на хомофобията. Сред тях са утвърдени имена в света на бизнеса, като Nationwide Insurance, Xerox, CBS, General Mills и Nabisco.

Други, като търговските вериги J.C. Penney и Target, включват в маркетинговите си кампании реклами, специално насочени към гейове и лезбийки.

Светилата на бизнеса не са идеалисти: те просто четат проучванията на общественото мнение и бързат да се обърнат натам, накъдето духа вятърът. А тенденцията е, че все повече американци смятат, че републиканците преиграват с битката си за „чисти нрави”.

Никой не се съмнява, че корпоративната изгода влияе на политиката. Губернаторът на Ню Йорк Андрю Куомо нямаше да успее да узакони еднополовите бракове без помощта на милиардера инвеститор Пол Сингър (чиито син е гей).

И други републиканци усещат, че времената се менят. Дори изгряващата звезда на партията Пол Раян наскоро заяви, че няма намерение да „прекарва цялото си време, дискутирайки темата”. Нищо, че все още е против либералните промени.

Изковавайки стратегията си, бизнесът не изпуска от поглед и бъдещите си клиенти: младежите. А представителите на новото поколение, дори републиканците, или да кажем, евангелистите, са много по-склонни да проявяват толерантност, отколкото родителителите им.

Разбира се, именно компаниите от Сан Франциско са тези, които се нареждат в челните редици на битката срещу предразсъдъците.

След първите случаи на СПИН, големи утвърдени имена като Wells Fargo, Gap и Levis дариха средства за борба с болестта. Дори набедените за консерватори Chevron платиха 125,000 долара още през далечната 1987 г.. за отваряне на кухня за страдащите от заразата.

Защото едно е ясно: да си тесногръд, не е печеливша бизнес стратегия.

 

  • Етикети:

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82056
  • GBP
    1
    2.27203
  • JPY
    100
    1.1701
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички