Българинът пие все повече бира, сочат данни


Българинът пие все повече бира, сочат данни
Снимка:

774

Количеството бира, което се консумира у нас, постепенно се увеличава, показват данни на Съюза на пивоварите в България, цитирани от БТВ. През 2012 г. на глава от населението, като става въпрос само за пълнолетните, се падат по 73 литра изпита бира. За сравнение през 2005 г. количеството е било 61 литра, а през 2010 г. - 67 литра на човек от населението на възраст над 18 години. За 2012 г. продадените количества бира на българския пазар са 5 404 000 хектолитра.

Очакванията за продажбите на бира за 2013 г. са за лек спад, съобщават още от Съюза на пивоварите в България. Причината за това е сравнително хладното до момента лято. Ако обаче температурите се повишат през следващите месеци, продажбите на пиво може и да отбележат ръст с 1-2% спрямо 2012 г. През миналата година инвестициите на пивоварните компании надхвърлят 68 млн. лв, а приходите за бюджета от платен акциз са 82 млн. лева.

По отношение на консумацията Чехия е лидер със 145 литра на глава от населението. Потреблението в България е по-скоро средно за ЕС, като може да се сравни с това в Дания, Естония, Белгия и Холандия. 16 държави в ЕС са с по-ниска консумация на бира от България. Става въпрос предимно за южни държави, където се пие повече вино.

Според НСИ вносът на бира през миналата година е бил 424 000 хектолитра пиво, а износът - 92 800 хектолитра. Членовете на Съюза на пивоварите са реализирали в страната 5 084 000 хектолитра.

Българската бира се изнася най-вече в Гърция, Кипър, Испания, Англия, дори и за световните производители Белгия и Холандия. В тези страни има наши емигранти, които предпочитат родните марки пиво, уточниха от Съюза.

Въпреки че българският пазар на бира отчита слаб ръст през 2012 г., най-доходоносният тип опаковки - стъклените бутилки, продължава да намалява в обеми. През последните години е налице и значителен ръст на дела на продажбите през каналите за т.нар. модерна търговия (големи супермаркети и търговски вериги), докато продажбите в заведенията свиват значително своя дял. Ето защо ръстът в приходите от продажби на пиво е много по-нисък, отколкото ръста в самите обеми на реализация на бира.

  • Етикети:

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82822
  • GBP
    1
    2.2865
  • JPY
    100
    1.18084
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички