Кока-Кола ХБК с безпрецедентни мерки за опазване на околната среда


Кока-Кола ХБК с безпрецедентни мерки за опазване на околната среда
Снимка: Getty Images

4248

В борбата за опазване на природата, Кока-Кола ХБК си има неотразимо оръжие - рециклируемата PET бутилка. Тя се произвежда по технологията PlantBottle™. Бутилката е уникална, защото е частично изработена от растителни материали - именно това позволява рециклирането ѝ!

От Кока-Кола ХБК обещават, че до 2020 година технологията PlantBottle™ ще бъде използвана при направата на всички PET бутилки. От 2009 година насам до днес с помощта на PlantBottle са спестени 700 000 барела петрол. Ако при по-голямата част от американските автомобили Ford бяха използвани интериорни тъкани PlantBottle™, това би спестило почти 4 млн. паунда от материали, добити чрез преработка на петрол, както и 295 000 галона бензин и 6 000 барела петрол.

Технологията PlantBottle™ и рециклируемата PET бутилка на Кока Кола ХБК обаче не са единствените инструменти в стратегията за устойчиво развитие с грижа за околната среда на компанията. Бутилиращата Кока-Кола ХБК вече гони още девет конкретни цели в борбата за опазване на околната среда.

През миналата година компанията обяви, че до 2020 година ще намали консумацията на вода с 30%, а интензивността на въглеродните емисии на Кока-Кола ХБК ще бъде ограничена с 50%. Целта по отношение на водата е още по-впечатляваща, тъй като само за няколко години Кока-Кола ХБК ограничи ползването ѝ с 2,1 млрд. литра, което се равнява на 1 чаша вода за всеки човек на планетата! Освен това за пет години Кока-Кола ХБК спести 1,07 млн. тона въглеродни емисии – толкова, колкото отделят за година над 200 000 автомобила! А само за миналата година 2,3% или 8,2 млн. евро от печалбата на компанията преди облагане с данъци беше инвестирана за опазване на околната среда и водите, както и за подобряване на общото благосъстояние.

Сега амбициите за хармонично развитие в унисон с природата на компанията са вече почти четири пъти по-големи. До 2020 година Кока-Кола ще:

- използва 40% от общата енергия от възобновяеми и чисти енергийни източници;

- рециклира минимум 40% от опаковките на продуктите си на пазара;

- въведе използването на рециклирани (или произведени от възобновяеми материали) РЕТ опаковки, които ще представляват мин. 20% от общото количество, лансирано на пазара;

- намали количеството на първични опаковки с 25% на литър произведена напитка;

- сертифицира над 95% от основните селскостопански суровини в съответствие с водещите принципи за устойчиво земеделие на системата на Кока-Кола;

- инвестира поне 2% от своята годишна печалба, преди данъчно облагане, в обществото;

- удвои броя на служителите, които участват в доброволчески инициативи през работно време, като достигне 10%.

Кока-Кола ХБК предлага един от най-разнообразните асортименти от напитки на своите потребители, като приблизително 1/3 от продажбите за 2015 г. са на сокове, води и студен чай, в сравнение с 10% през 2001 г. Продажбите на различни видове сок нараснаха с 8% през 2015 г. Газираните напитки с ниско или никакво съдържание на калории имат дял от 7% от общите продажби, нараствайки с висока скорост и допринасяйки с 25% към допълнително продадения обем през 2015 година.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80361
  • GBP
    1
    2.28258
  • JPY
    100
    1.15757
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички