Кризата с коронавируса превърна грижата за служителите в приоритет


Кризата с коронавируса превърна грижата за служителите в приоритет
Снимка: iStock

2506

Освен негативни, които без съмнение нанесе, кризата с коронавируса има и някои положителни аспекти. Един от тях е, че фокусът върху грижата и здравето на работещите, което стана основен приоритет за много работодатели, преминали принудително в хоум офис. 

Именно бързото трансформиране на бизнесите за хоум офис, въвеждане на работа на смени и внедряването на различни модерни решения за спазване на дистанция са сред основните мерки, които могат да се откроят. Това е мнението на експерта по ергономия Радостин Кирилов, управляващ директор на ChairPro.

Мнението му, базирано на преки наблюдения върху утвърдени български и международни фирми, е че едва ли масовото завръщане в офисите ще се случи преди есента. 

Въпреки това има фирми, които не могат да си го позволят и те се насочват към различни интелигентни решения за обезпечаване на дистанция и хигиена. Едно от най-разпространените е използването на преградни стени между бюрата. 

Предимствата са, че поставят лесно и в различни конфигурации, без да “развалят” дизайна.  Освен това са прозрачни и не възпрепятства естествената работна комуникация между работещите, докато същесвременно осигуряват нужната, препоръчителна дистанция. Има и варианти от плексиглас, предназначени за общите помещение за хранене.

Други мерки, които се взимат, са свързани с машини за дезинфекция. Подобно на машините за кафе, те могат да се поставят на входа и изхода на офис сгради и учреждения. Задвижвани със сензор за движение, това е може би най-елегантният вариант за обезпечаване на дезинфекцията.

Факт е, че повечето работодатели избират варианта с въвеждането на хоум офис. Все по-често има практика да отпускат между 300 лв. и 600 лв. на служител, за да обезпечи своето работно място от дома.

Подобно на истинския офис, в хоум офиса трябва да се съблюдават някои основни правила. На първо място - да се избере подходящо пространство. То не трябва да е “забутано” в ъгъл, например или да се провежда от холната маса или неподходяща мебел. Ергономичен стол, с който да не се изпитва напрежение в кръста, врата или гърба е най-важният елемент. На следващо място е удобно бюро или маса, а най-добре, ако е регулируемо. Това помага за заемане на разнообразни пози през работния ден и предотвратява неприятни схващания. 

Законите на ергономията казват, че свивката на краката трябва да е под тъп ъгъл, лактите под прав, а мониторът на такова разстояние, което не налага излишно навеждане или повдигане на главата. На последно място, но не и по-важност - раздвижване на всеки 40 минути и внедряване на достатъчно спорт в ежедневието.

 

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83233
  • GBP
    1
    2.2729
  • JPY
    100
    1.1837
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички