7 начина, по които Facebook трансформира света


7 начина, по които Facebook трансформира света
Снимка: Getty Images / Guliver

3624

Ако преди няколко години бе необичайно да имаш профил във Facebook, сега необичайно е да нямаш. Социалната мрежа навлеже трайно в ежедневието ни. Тя промени начина на общуване, на информиране, дори на правене на бизнес, пише The Guardian. Изданието споделя кои са 7-те най-отличителни неща, чрез които Facebook измени света.

1. Даде ново значение на думата „приятел“

„Приятел съм“ вече е глагол. И за разлика от истинския живот, където краят на едно приятелство може да бъде много мъчително, във Facebook е лесно да изтриеш някой от списъка с приятели. Въпреки че значението на думите „споделям“ и „харесвам“ е еднакво по своята същност, Facebook им даде един напълно нов смисъл.

2. Накара ни да се интересуваме по-малко от това дали се навлиза в личното ни пространство

Според последното проучване на Pew Research Centre около 91% от младите хора качват своя снимка в социалната мрежа, 71% слагат снимка на града, където живеят, повече от половината посочват имейл адресите си, а половината споделят дори телефонния си номер. Все пак една голяма част от младите хора не оставят профилите си публично достъпни, а ги оставят отключени само за приятелите си.

3. Създаде милиони работни места

Социалната мрежа създаде цял сектор, включително непряко наети хора, чиято работа е да накарат платформата да работи за тяхната марка. „Няма друг такъв инструмент.“, казва Майкъл Тинмаут, стратег по социални медии, който е работил с брандове като Vodafone и Microsoft. Маркетинг специалистите имат информация за потребителите на съответната марка, каквато никога до сега не са имали. Данните и анализите, с които разполагат, са огромни.

4. Модернизира политическите кампании

За изборите през 2015 г. във Великобритания двете основни партии – лейбъристи и консерватори – показаха колко е важна социалната мрежа за техните кампании. Последните са харчили по 120 хил. паунда на месец във Facebook. Социалната мрежа дава възможност на политическите сили да платят за реклама, чрез която да изпратят правилните послания на правилните хора в точното време.

5. Организира революции

Примерите за протести започнали от Facebook са много. От социалната мрежа започнаха демонстрациите през 2014 г. на площад Майдана в Киев. Хората в Украйна, а и по света използваха Facebook като източник на информация за това какво се случва всъщност там.

6. Създава и съобщава новини

Интернет е основният източник на новини за все повече хора. Във Facebook потребители споделят новини, създават свои, събират „харесвания“ и така стигат до все повече хора. На практика повечето от тях не трябва да напускат сайта, за да научат нещата, които ги интересуват.

7. Бива променян от самите потребители

Само десет години след създаването си, през 2014 г., 56% от интернет потребителите на възраст 65 години и повече имат профил във Facebook. А около 39% са „приятели“ с хора, с които никога не са се срещали на живо. Те могат да се обединяват в групи, да пишат по стените си, да качват снимки от телефоните си, да разменят файлове.

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.8387
  • GBP
    1
    2.28913
  • JPY
    100
    1.18867
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички