Ахилесовата пета на Фейсбук


Ахилесовата пета на Фейсбук
Снимка:

455

Измислени профили, несъществуващи кликове - социалната мрежа Фейсбук би трябвало да следи дали и как се съблюдават създадените от нея правила, като дава и личен пример. Вместо това обаче самата тя нерядко ги погазва, четем в коментар на Дойче веле.

Само това липсваше. Най-напред акциите на Фейсбук се сринаха на борсата до нечувано нисък курс, а сега социалната мрежа трябва да се отбранява срещу обвиненията за фалшифицирани акаунти и неверни данни за броя на кликовете.

Както се вижда - някогашният фаворит на инвеститорите е изправен пред тежко изпитание още в самото начало на борсовите си изяви. Затова сега най-важното е да се вземат съответните мерки.

Дали рекламите в мрежата изобщо дават ефект?

Една новооснована американска фирма обвинява мрежата, че 80 процента от кликовете на фирмения сайт не са от заинтересовани потребители, а организирани по компютърен път. Фейсбук смята да проучи въпроса. Още повече, че този вид упреци са традиционни и са били отправяни нееднократно и към Гугъл. Обичайно става дума за конкуренти, които се опитват да навредят на съперниците си, като увеличават неимоверно кликовете им, за всеки от които се плаща.

Независимо каква е причината, тя трябва да бъде разкрита максимално бързо. Тъй като рекламата е основният източник на доходи за Фейсбук, тя е респективно и ахилесовата пета на предприятието. Междувременно все повече нарастват съмненията, че рекламите в това социално пространство не са особено ефективни.

От доносниченето може да има и полза

Неразумно би било в и без друго тежката ситуация допълнително да се проиграва доверие. А Фейсбук като че ли върви точно към това. Мрежата бе принудена да признае, че 83 милиона от профилите не са реални - или са дубликати на съществуващи профили, или са измислени - например по името на някое домашно животно, или пък са специално създадени акаунти, от които се разпространява спам. Очевидно Фейсбук не разполага с интструменти, с които да реагира както трябва срещу нарушенията на правилата в мрежата - например срещу използването на псевдоними.

Наскоро мрежата призова потребителите да докладват за приятелите си, които са се регистрирали с фалшиви имена. Доносниченето определено не е препоръчително качество, но щом и самият Марк Зукърбърг погазва правилата, регистрирайки профил на кучето си, какво да кажем за останалите?

  • Етикети:

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82447
  • GBP
    1
    2.28285
  • JPY
    100
    1.17284
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички