Мобилният рекламен бизнес на Фейсбук наду приходите на най-голямата в света социалната мрежа, съобщава в. “Файненшъл таймс”.
Създаденото преди 7 месеца звено за мобилна реклама е генерирало приходи от 153 милиона долара за третото тримесечие на годината, които многократно надхвърлиха очакванията на експертите.
Общо през периода социална мрежа е увеличила приходите си с 32%, до 1.26 млрд. долара, което също е над прогнозите на анализаторите.
Около 86% компанията е спечелила от продажбите на реклама, от които 14% се падат на продажбите на мобилна реклама.
След оповестяването на финансовия отчет на компанията, акциите й достигнаха 22.19 долара за брой, което е ръст от 14%.
Поставена на мушката на инвеститорите заради все по-слабите резултати напоследък, социалната мрежа залага огромни надежди на мобилното си звено.
Потенциалът на Фейсбук в областта на мобилния бизнес е огромен, вярва изпълнителен директор Марк Зукърбърг. Той е каетгоричен, че компанията ще печели все повече от мобилните си потребители.
Наред с това все повече рекламодатели обръщат поглед към мобилните телефони и не случайно - походът на смартфоните върви с пълна скорост. Тепърва ще се тестват нови рекламни приложения и възможности за маркетинг, които "да се побират" на ограниченото пространство на мобилния телефон, а фирмите на свой ред са склонни да експериментират, тъй като към момента рекламата в мобилни устройства все още не е толкова скъпа.
Друг е моментът, че натрапването на реклами във Фейсбук доста раздразни потребителите и занапред може да отсее редиците на абонатите на социалната мрежа. Същият риск стои и за смартфон-потребителите на мрежата.
Коментари