Личните данни носят на интернет компаниите приходи от над 300 млрд. евро годишно, изчисляват анализатори на Boston Consulting. Всеки потребител осигурява 1000 евро, а към 2020 г. общият доход ще достигне 1 трлн. евро.
Днес най-големите социални мрежи и търсачки анализират записи, контакти и заявки на своите клиенти, за да персонализират рекламите и преките онлайн продажби. Пазарът се разраства не само бурно, но и безконтролно, и тази тенденция вече привлече вниманието на регулаторите.
Еврокомисията разследва как Google и Facebook използват личните данни на посетителите на сайтовете им и заплаши двете компании със солени глоби.
Наскоро Брюксел нареди на Google да преразгледа политиката си за събиране и съхраняване на лични данни, в противен случай търсачката е заплашена от финансови санкции, които може да достигнат до 10% от печалбата.
Информацията става по-ценна от златото в съвременната интернет икономика. Според прогнозите на Boston Consulting, онлайн услугите ще достигнат 8% дял от брутния вътрешен продукт на еврозоната в следващите осем години. По-голямата част от приходите ще идват именно от обработката и събирането на лични данни.
В доклада на Boston Consulting се подчертава, че европейските потребители постепенно осъзнават цената си и все по-често отказват да споделят персонална информация, освен ако не е в замяна на конкретни бонуси.
Коментари