Почти половината от всички смартфони, продадени в най-големите европейски градове през последните месеци, са с марка Samsung, съобщи Financial Times. Ръстът в продажбите на компанията обаче е само в Европа, докато конкурентите им от Apple продължават да държат водещите позиции в САЩ с различните модели айфон.
През март, април и май 70% от продадените смартфони на петте най-големи европейски пазари са били на Samsung. Година по-рано този процент е бил 61 на сто. Според експерти в сферата на технологиите сега Samsung трябва да се фокусира върху това да запази клиентите си, тъй като потребителската лоялност към компанията не е на най-високо ниво и може да бъде поставена на сериозно изпитание от подобряващите се продукти на конкурентите Sony, HTC и Huawei.
Продажбите на айфони за същия период през 2013 г. се равняват на едва една пета от тези на смартфоните. Тази тенденция обаче важи само за Стария континент. В САЩ Apple отбелязва ръст на търсенето на продуктите си с 3.5% до общо 42 на сто.
При смартустройствата на Windows също се регистрират увеличени продажби, като успехът се дължи на обединените сили на Microsoft и Nokia – първите развиват софтуера, а вторите – самото устройство. На европейските пазари телефоните на Windоws заемат 7% от продажбите през март, април и май т.г., което е увеличение с 3.7 на сто на годишна база. Доста по-малко е било увеличението в Щатите – едва 0.9% на годишна база.
Най-лоши са резултатите на BlackBerry. Продажбите на смартфоните на компанията в Европа са паднали от 7 на 2.5% за година, а делът им на пазарите в САЩ е под 1 на сто. В същото време сравнителен успех отбелязват смартфоните на Sony, особено във Великобритания. Според експерти 38% от хората, които избират Sony, са бивши клиенти на Samsung.
Коментари