Учени: Google ни кара да се чувстваме по-умни


Учени: Google ни кара да се чувстваме по-умни
Снимка: Getty Images

1628

Търсачките на компании като Google или Yahoo карат хората да се чувстват по-умни, отколкото са в действителност, тъй като имат достъп до света на познанието чрез върха на пръстите си, твърдят психолози от Университета Йейл, пише The Telegraph.

Сърфирането за информация в интернет изгражда у потребителите неправилна представа за собствената им интелигентност и би могло да доведе от прекомерна увереност при взимане на решения, предупреждават експертите.

Серия от експерименти са показали, че участниците в тях, които са търсили информация в интернет са смятали, че са по-добре осведомени по дадена тема в сравнение с тези, които са учили чрез четене на книги или общуване с преподавател. Наред с това интернет потребителите са били убедени, че имат “по-остър ум”.

“Интернет е среда с мощно въздействие, в която можеш да въведеш всякакъв въпрос и да получиш достъп до света на познанието чрез върха на пръстите си”, казва ръководителят на проекта Матю Фишър от Йейл. “Лесно можеш да объркаш собственото си познание с този външен източник. Хората могат сериозно да сгрешат в преценката си за това колко знаят и доколко са зависими от интернет”.

В изследването, целящо да измери психологическото въздействие на търсенето в интернет, са участвали над 1000 студенти. Тестовете са установили, че групата от доброволци, които са търсили отговори на въпроси в интернет, са се чувствали по-умни, дори при неуспех на онлайн търсенията. Нарастващата употреба на смартфони може да задълбочи тази тенденция, тъй като чрез мобилните устройства винаги разполагаме с възможност да използваме търсещите машини. “В интернет границите между това какво знаем и какво си мислим, че знаем се размиват”, добавя Фишър. Изследователите се опасяват, че преувеличеното чувство за осведоменост може да бъде опасно в политиката или други сфери, свързани с взимане на важни решения.

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82549
  • GBP
    1
    2.2837
  • JPY
    100
    1.16398
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички