За японските гиганти настанаха трудни времена


За японските гиганти настанаха трудни времена

2322

Някога японските компании за електроника бяха лидери на пазара. Последните години обаче са изключително трудни за тях, пише Xinhua.

Panasonic отчете спад от 63,5% в нетната печалба за второто тримесечие. 213 млн. долара е спечеленото от компанията за периода от април до юни, което е с 584 млн. долара по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Оперативната й печалба за първото тримесечие се срива с 12,6%, а продажбите спадат с 5,9%.

Nippon Electric Company (NEC), който беше най-големият производител на настолни компютри в Япония, обяви план за изграждането на съвместно предприятие с Lenovo през 2011 г. Новата група обаче не успя да се отърве от загубите на NEC, трупани в продължение на години, и в момента 95% от акциите на японската компания са собственост на Lenovo.

Друг бивш японски гигант в областта на електрониката – Sharp наскоро обяви 270 млн. долара загуба за първата половина на 2016 г. , включително оперативна загуба от 24,5 млн. долара. Общият оборот на дружеството пък падна с колосалните 32% на годишна база.

Основана през 1912 г., японската мултинационална компания за електроника и домакински уреди стартира няколко продукти, окачествени като революционни за Япония и дори за света.

Въпреки това тя беше погълната от тайванския електронен гигант Hon Hai Precision Industry, който придоби 66% от акциите на Sharp за 3,8 млрд. долара.

Големият конкурент на Sharp – Toshiba също продаде 80% от акциите си на китайския производител на електрически уреди Midea за 504 млн. долара. Въпреки своята 140-годишна история, включваща изработването на първия телевизор, хладилник и миялна машина в Япония, Toshiba съобщи за недостатъци в дизайна поне 3 пъти от 2008 г. насам.

Японската компания трупа все по-големи загуби, вкл. 370 млн. долара през 2014 г., поради неефективно функциониране, недобро обслужване на продуктите след продажба и развихрилия се наскоро фискален скандал.

Така тези световноизвестни фирми, които някога бяха двигател на японския икономически ръст, са измъчвани от спадащи продажби, огромни загуби и дори поглъщания, и като последствие от поскъпването на йената липса на иновации, недобро обслужване и лошо управление.

Още от Младият бизнес


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • GBP
    1
    2.29302
  • RUB
    Шведска крона
    SEK
  • JPY
    100
    1.44512
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    358.58
    350.17
  • Litecoin
    1
    127.81
    124.74
  • Ethereum
    1
    3653.28
    3569.58
  • Bitcoin
    1
    55406.80
    54132.40
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички