Защо Facebook тръгна на война с блокирането на реклами


Защо Facebook тръгна на война с блокирането на реклами
Снимка: Getty Images / Guliver

3215

Facebook има съобщение за всички близо 200 милиона души, които използват програми за блокиране на реклами: Усилията ви са напразни.

Късно във вторник социалната мрежа обяви, че ще показва рекламни материали и на десктоп потребители, които са инсталирали софтуер срещу тях. Освен това ще пусне нови опции, чрез които хората да контролират какви реклами виждат.

„Някои фирми, които произвеждат блокиращи програми, взимат пари, за да показват реклами, които преди това са спирали. Това е, меко казано, объркващо и намалява финансирането за безплатни онлайн услуги, на които се наслаждаваме в интернет. Facebook е една от тези услуги и рекламите подпомагат нашата мисия да правим света по-отворен и свързан“, пише в пост в блога на мрежата.

С последната си мярка Facebook заема страна в спора как интернет компаниите трябва да изкарват парите си, подчертава Time. От едната страна са услугите и сайтовете, които разчитат на приходи от реклами за съществуването си. От другата са потребителите, на които им е омръзнало от банери или искат да ограничат опитите на рекламодатели да следят действията им в мрежата. Ситуацията се усложнява от самите компании-производители на блокиращ софтуер. Те се опитват да изкарат пари от фирми, като им предлагат да не възпират точно техните реклами – именно тази практика им донесе редица критики.

Facebook очевидно застава твърдо на страната на сайтовете. Тя разчита на тях за съдържание, което потребителите да споделят. Наскоро дори започна да плаща на медии и звезди, за да произвеждат съдържание. В замяна сайтовете получват стабилен трафик чрез социалната мрежа. Но трафикът е нещо непредвидимо – последните промени например може да се окажат много изгодни за определени страници и да повлияят негативно на други. А има и още нещо. Facebook показва на сайтовете, че може сама да се справи с блокиращите програми и затова е в техен интерес да работят с нея.

Трябва да отбележим, че промените засягат само десктоп потребители – бързо намаляваща група, тъй като вече около половината юзъри на социалната мрежа я ползват почти само чрез мобилните си устройства. И все пак позицията на Facebook със сигурност ще окаже голямо въздействие върху дебата за онлайн рекламите.

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82447
  • GBP
    1
    2.28285
  • JPY
    100
    1.17284
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички