Защо LinkedIn ще надживее Facebook


Защо LinkedIn ще надживее Facebook
Снимка:

720

Последният ход на Фейсбук със закупуването на Instagram (мобилно приложение за споделяне и редактиране на снимки) намирисва на отчаяние, пише блогърът Джефри Джеймс за inc.com.

Сякаш Марк Зукърбърг се ужасява от мисълта Фейсбук да остане на заден план и е готов да похарчи космически суми, за да избегне това.

Но това е безнадеждна задача, защото Фейсбук вече изгуби своето очарование за много хора. А една от причините за това е, че допусна фирмени страници и реклама.

Къде е любовта?

Напоследък изглежда, че вече никой не обича Фейсбук. Хората предимно го толерират, защото е удобен, а това го прави неустойчив.

Потребителските социални мрежи са като телевизионните канали. Хората ще превключат канала веднага щом се появи нещо по-добро.

С неловкия си дизайн, странни правила за поверителност и натрапчиви реклами, Фейсбук е много уязвим пред следващата новост в социалните мрежи. Честно казано мисля, че Фейсбук е на една крачка от това да изгуби потребителската си база и да се превърне в следващия MySpace.

От друга страна, това не важи за LinkedIn. Тази социална платформа е създадена за бизнес и автобиографии на хората, които искат да разширят контактите си в сферата. Понеже е ограничен до такъв тип информация, LinkedIn няма как да стане безинтересен като Фейсбук.

Разбира се, някой може да пусне сайт, подобен на LinkedIn. Дори шансът това да се случи е голям. Но в случая няма да е нужно да се променят основните функции, които сайтът предлага. Именно те са, които карат LinkedIn да бъде успешен – той е скучен, но функционален като телефона или имейла.

Затова мисля, че LinkedIn ще се разрасне и ще стане още по-значим, докато Фейсбук евентуално ще бъде изместен от по-модерна социална мрежа.

Нишите срещу масовия брандинг

Какво общо има това с продажбите и маркетинга? Всичко.

Фейсбук е идеален пример за компания, която се опитва да бъде всичко за всички. Докато LinkedIn е компания, която се е фокусирала върху определена ниша.

Като резултат LinkedIn си изгражда база от лоялни клиенти, докато Фейсбук се впуска в скъпа и безсмислена надпревара за вниманието на потребителите си.

Потребителите не искат една платформа да може всичко за тях. Те просто искат тя да върши едно нещо наистина добре, надеждно, предсказуемо и безпроблемно.

Ако не се впишете в това изискване, има голям шанс да бъдете заменени бързо от друга платформа.

---

 Съгласни ли сте сте с позицията на Джефри?

 

  • Етикети:

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83957
  • GBP
    1
    2.26558
  • JPY
    100
    1.18888
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички