Колите на бъдещето ще познават дали шофьорите са пияни


Колите на бъдещето ще познават дали шофьорите са пияни

1209

В бъдеще автомобилните злополуки заради пияни шофьори вероятно ще намалеят заради нова технология. Човешкият говор се променя след консумация на алкохол. Германски учени са използвали този факт и са събрали информация, даваща възможност да се установи нивото на опиянение чрез кратък разговор, пише Popular Science.

Изследователите са създали първата база данни на речеви модели след употреба на алкохол, наречена Alcohol Language Corpus. Данните са събрани чрез провеждане на разговори с пияни хора на шофьорската седалка на спрял автомобил. Възможно е системата да бъде използвана за разработка на устройство, което да се монтира в автомобилите и да пречи на хората да шофират пияни.

Идеята е, че колата ще може да разпознае водач, който е консумирал алкохол, като му зададе няколко въпроса и анализира отговорите. Ако шофьорът е пиян, моторното превозно средство ще откаже да потегли. Това би било по-разговорлива версия на устройствата за анализ на дъха, които се използват в момента. За да бъде приложен на практика обаче компютърният алгоритъм трябва да бъде усъвършенстван, тъй като засега той установява пияното състояние само в 73 процента от случаите.

Още от Автомобили


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • GBP
    1
    2.25721
  • RUB
    Шведска крона
    SEK
  • JPY
    100
    1.38662
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    192.43
    187.87
  • Litecoin
    1
    97.27
    94.96
  • Ethereum
    1
    2031.09
    1983.92
  • Bitcoin
    1
    36931.91
    36084.00
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички