Всяка данъчна проверка по морето влива в хазната 1300 лв.


Всяка данъчна проверка по морето влива в хазната 1300 лв.
Снимка: БГНЕС

2237

По 1300 лева влизат в хазната от всяка данъчна проверка по морето. През летните месеци данъчните инспектори са направили близо 40 000 проверки, което е вдигнало оборотите на търговците с 23%.

Дистанционната връзка на касовите апарати показва, че през юни, юли и август хотелите, дискотеките и магазините по Северното и Южното крайбрежие са отчели продажби, които надхвърлят 1 млрд. лева на месец. Така се оказва, че за трите летни месеца морските търговци са чукнали касови бележки за около 3 млрд. лева, което е с 560 млн. лева повече спрямо регистрирания оборот за миналата година, когато сумата е възлизала на приблизително 2,440 млрд. лева, пише "Монитор".

Резултатите от кампанията са значителен ръст на отчетените обороти, драстично намаление на констатираните нарушения, като и увеличаване на фактурирането на едро към туроператори и търговци, работещи в курортите. По време на проверките НАП използва подхода на т. нар. открити наблюдения, при които инспекторите присъстват в популярни заведения, дискотеки, ресторанти и паркинги в продължение на дни или седмици, като по време на наблюдението приходите на обектите са увеличават в пъти, уточниха още през лятото от Приходната администрация.

Освен това се оказва и че има увеличение на приходите от данъци и осигуровки по Черноморието с 52 млн. лева. Така ако разделим тези постъпления на всички извършени инспекции, се оказва, че по 1300 лв. се прибавят в бюджета след всяка проверка на данъчните инспектори.

Според последните данни на Комисията за защита на потребителите (КЗП) проверяващите от ведомството са извършили 2361 инспекции по родните курорти в заведения, хотели и туроператорски офиси, като са съставени 232 акта. В цялата страна пък са направени 11 000 проверки.

Оказва се, че най-честите нарушения открити от комисията, са свързани с това, че хотелите или ресторантите не са отговаряли на изискванията за определената им категория. Това означава, че всъщност ние си плащаме, за да спим в четиризвезден хотел, а пък на практика се оказва, че условията в него са за 3 звезди. Друг проблем е, че много често къщи за гости се рекламират като семейни хотели. Инспекторите често се натъквали и на заведения без менюта, както и на обекти, за които няма информация за фирмата и седалището на търговеца и работното време.

Още от Финанси и застраховане


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83147
  • GBP
    1
    2.2841
  • JPY
    100
    1.18665
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички