КЗП: Търговските вериги да не си позволяват да мамят клиентите


КЗП: Търговските вериги да не си позволяват да мамят клиентите

2871

Само за миналата година сме издали над 300 заповеди, с които забраняваме такива нелоялни практики. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов след като по-рано стана ясно, че търговска верига е подвеждала потребителите с различни цени на една и съща стока на щанда и на касата.

След като ние сме го констатирали и съдът го е потвърдил, смятам, че няма да има разумен човек, който да иска да бъде поставен в такива условия, отбеляза Маргаритов във връзка с решението на Върховния касационен съд, който потвърди колективен иск на КЗП срещу веригата.

Да лъжеш потребителя не е най-лесният начин да го привлечеш като редовен клиент, заяви председателят на КЗП в ефира на БНТ. По думите му Комисията се концентрира върху това да съветва хората за какво да внимават. Винаги потребителите трябва да сравняват цената на самия артикул, а самите търговци трябва да знаят, че не трябва да си позволяват заблуди, уточни още Маргаритов.

Той посочи, че голям процент от сигналите до КЗП се отнасят до някакви съществени нарушения. В голям процент от случаите ние успяваме да съдействаме на потребителите. По начало по-възрастните хора са по-активни в жалбите, но аз смятам, че всички трябва да бъдем активни, категоричен е Маргаритов.

Всички в някаква степен се изкушават да правят номера, но моят съвет е да не го правят. Така председателят на КЗП отговори на въпрос дали големите търговски вериги са склонни към нелоялни практики.

По-рано стана ясно, че търговската верига за хранителни стоки "Т-маркет" е заблуждавала клиентите с две различни цени за един и същи продукт. Това съобщи Комисията за защита на потребителите (КЗП) след като Върховният касационен съд потвърди окончателно колективен иск на КЗП срещу веригата.

Искът е заведен, тъй като супермаркет от веригата, намиращ се в пловдивския ж.к. "Тракия", е нарушил влязла в сила заповед на КЗП, с която се забранява прилагането на нелоялни практики.

Проверка на контролния орган в няколко обекта на въпросната верига е установила, че потребителите може да заплатят с до 4 лв. над обявената върху опаковката цена при покупка на предварителни разфасовки кашкавал.

Предпоставка за това е разминаването между цената върху продуктовата опаковка, която обикновено ориентира клиента при вземането му на решение за покупка, и посочената на рафта цена, която се маркира на касата и в общия случай е с около два лева по-висока.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • GBP
    1
    2.32096
  • RUB
    Шведска крона
    SEK
  • JPY
    100
    1.43579
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    286.47
    279.61
  • Litecoin
    1
    124.19
    121.33
  • Ethereum
    1
    3508.36
    3427.98
  • Bitcoin
    1
    47064.81
    45986.54
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички