Не вярвайте сляпо на намаленията за Черен петък


Не вярвайте сляпо на намаленията за Черен петък

1604

Понякога традиционните есенни намаления се сливат с кампанията „Черен петък”, която пък предхожда голямата еуфория около пазаруването за Коледа и Нова година и това крие известни рискове за потребителите. Преди всичко – да си купят ненужни стоки заради анонсираните високи проценти намаление, а всъщност такова изобщо да не е налице. За това предупреди Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), пред БНТ.

Райков посочи, че има и случаи на шумни кампании за намаление на определени стоки, за които се оказва, че са в крайно ограничени количества или въобще липсват в магазина. Използва се ефектът от това, че клиентът е отишъл в търговския обект и ще избере от ограничения асортимент.

Когато пазаруваме от кампанията „Черен петък”, не бива сляпо да се доверяваме на посочения процент отстъпка. Важно е да се информираме, както за новата цена, така и за старата, от която е извършено намалението, каза още Райков. Трябва да смятаме, за да се уверим, че отбелязаният върху брошурите или други рекламни материали на търговеца процент намаление отговаря на отстъпката, с която ние купуваме. Инспекторите на КЗП са констатирали случаи, при които има разминаване между анонсирания процент намаление и реалния размер на отстъпката, който представлява разликата между новата и старата цена.

Добре е потребителите да сравнят повече от едно предложения при различни търговци. „Разбира се, в самия ден Вие не можете да направите някакво огромно проучване къде каква стока се продава и на каква цена. Но, все пак, ако сте си набелязали нещо – особено когато е в по-високия ценови диапазон, е хубаво три-четири месеца преди това да проучите в ретроспекция как се движи неговата цена, за да не Ви подведат, когато пазарувате на „Черния петък”, обясни Райков.

При покупки от интернет е препоръчително в подобни кампании да се заложи на познати електронни магазини, тъй като в такива периоди има риск от появата на мними търговци. Така ще избегнем риска да поръчаме стока, дори да заплатим за нея, а да не я получим. Когато нямаме и документ за тази „сделка”, трудно могат да ни се върнат парите, препоръча още Константин Райков.

Потребителите не трябва да се съгласяват и с това търговците да ограничават правото им на рекламация при дефект на закупената стока или на отказ в дадения от закона 14-дневен срок при онлайн сделки, само защото са пазарували от кампанията „Черен петък”.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.63846
  • GBP
    1
    2.28685
  • RUB
    100
    2.2632
  • JPY
    100
    1.48068
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    1008.80
    964.55
  • Litecoin
    1
    281.71
    269.39
  • Ethereum
    1
    3978.79
    3804.69
  • Bitcoin
    1
    64089.97
    61290.61
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички