Ползи от професионалното планиране и поддръжка на бизнес блог


Ползи от професионалното планиране и поддръжка на бизнес блог
Снимка: iStock/Guliver

1808

В недалечното минало на личните и бизнес блоговете се гледаше предимно като на микротрибуна за споделяне на новини и мнения с определен, често неширок кръг от последователи.

С днешна дата планирането, създаването и професионалната поддръжка на корпоративния блог се превръщат в един от най-интелигентните и устойчиви начини за органичен растеж, а причините за това са няколко. Като започнем от създаването на консистентен бизнес имидж и достигнем до генерирането на дългосрочен безплатен трафик към сайта - ползите от начинанието интригуват все повече притежатели на малък, среден и голям бизнес.

Какво точно можете да постигнете планирайки, публикувайки и промотирайки полезно експертно съдържание на своя бизнес сайт? И с какво ще ви помогнe намирането на професионални копирайтинг услуги? Разказваме накратко в следващите редове.

Експертиза, авторитет, доверие

Макар и да звучи като лозунг на предизборна кампания, фразата “Експертиза, авторитет, доверие” всъщност е формула, благодарение на която се оценява качеството на съдържанието - както от алгоритмите на големите търсачки, така и, разбира се, от самите потребители.

Казано накратко: създаването на експертни текстове с висока добавена стойност под формата на безплатни съвети, препоръки и ексклузивна информация, помага на бизнеса по няколко начина.

Преди всичко, това е изграждането на доверие в целевата аудитория. В добрия блог не се публикува “каквото дойде” - там се създава информация, планирана според проблемите, нуждите и търсенията на предварително определена група от хора, която даденият бизнес се стреми да достигне.

На второ място - това е органичното популяризиране на бранда, създадено от мотивацията на потребителите да споделят, коментират и използват ценна за тях информация.

Разбира се, на трето място идва и подобреното представяне в големите онлайн търсачки, начело с Google - нещо, за което ще поговорим в детайли по-долу.

Целият процес, необходим за генериране на тези ползи, включва координираните усилия на маркетолози, SEO специалисти и копирайтъри, които работят заедно за създаването на така наречената “стратегия за съдържанието” - задълбочен план за действие, без който блогът може да се окаже просто една голяма черна дупка, която поглъща ресурси без да предлага никаква възвръщаемост.

Добри позиции в търсачките

Вероятно вече сте чували, че бизнес блогът играе особено важна роля за доброто класиране на сайта в търсачките. Защо обаче това е така?

● Блогът е лесен начин да се поддържа ритмично обновяване и допълване на съдържанието в сайта. Този вид активност, от своя страна, дава сигнал, че информацията там е динамична и актуална - изключително важен фактор в алгоритмите на търсачките.

● Блогът може да се планира и създаде на база специално проучване за ключови думи с отличен потенциал за трафик. Иначе казано: ако изберете правилната тема и я разгърнете в полезен текст по правилния начин, тя може да вкара в сайта ви нелошо количество безплатен органичен трафик.

● Създавайки уникално съдържание, което е истински ценно за потребителите, вие можете да създадете условия за натурален външен линк билдинг, или иначе казано: да си докарате трафик от външни сайтове, които реферират към вашия собствен. За целта предложеният материал трябва да бъде наистина добър и да представя информация, достойна да бъде споделена и коментирана.

● Не на последно по значение място - блогът е отличен инструмент за създаване на богат вътрешен линк билдинг. Когато е планиран хармонично и балансирано, вътрешният линк билдинг има мощен потенциал да придаде тежест в класирането на определени страници и продукти извън себе си. Казано възможно най-просто: линк от собствения ви блог може да помогне на ваш продукт да се класира дори по-добре от самата блог статия. Звучи ви като магия? Всъщност е просто комбинация от знания, опит и малко креативност.

Ако всичко гореизброено ви звучи като ядрена физика, имаме добра новина: планирането и поддръжката на блога в съответствие с всички добри практики е услуга с нарастваща популярност, дори на малък и сравнително плах пазар като българския.

Органично набиране на последователи и потенциални клиенти

Разбира се, създаването на съдържание е само част от цялата голяма маркетингово-рекламна машина. Когато обаче това съдържание бъде правилно оформено и разумно таргетирано, то има силата да ви докара един естествен кръг от последователи, формиращи малко общество около вашия бранд.

За целта, ще имате нужда или от натурален талант (не бихме ви посъветвали да заложите 100% от надеждите си на това) или от добра стратегия за маркетинг и реклама в социалните мрежи. Бизнес страниците, групите, форумите, колаборациите с експерти във вашата ниша и дори сътрудничеството с популярни публични личности са част от инструментите, които можете да използвате, за да задвижите колелото и да започнете да се радвате на редовни последователи.

Още веднъж обаче: никой рекламен бюджет и никое външно партньорство не могат да компенсират липсата на качество, що се касае до текстовете в блога. Ето защо е задължително първо да се погрижите за изрядното съдържание, а след това - да намерите начин да го покажете на света.

Защото в днешни дни бизнесът е много повече от “продавач” - от него се очаква да бъде приятел, ментор, партньор и помощник, който първо трябва да даде, а чак след това - да започне да взема.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82549
  • GBP
    1
    2.2837
  • JPY
    100
    1.16398
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички