Телекомите намалят неустойките при предсрочно прекратяване на договор


Телекомите намалят неустойките при предсрочно прекратяване на договор
Снимка: Getty Images/Guliver

6177

На път сме да постигнем споразумение и с трите мобилни оператора неустойките при предсрочното прекратяване на срочни договори да бъдат в размер на максимум три месечни такси. Преди те задължаваха клиентите си да платят всички такси до края на срока на договора. Два от тях го направиха, остава третият. Това съобщи Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), пред Евроком.

„Договорът ви може да е за две години, ако решите да го прекратите на първия месец, няма да платите още 23 такси, а ще платите три.”, поясни Маргаритов.

Той припомни, че е премахната от общите условия на електроразпределителни дружества клауза, която гласеше, че оспорването на фактура не освобождава потребителя от задължението да я заплати. „Виждате как вие сте принуден да платите, тъй като иначе ще ви спрат тока, а в същото време може да имате абсолютно основателна претенция, че сметката е неточна. Водихме тази битка докрай. Съдът се произнесе, че това действително е неравноправна клауза и тя вече е премахната от общите условия.”, обясни Маргаритов.

„Когато хората могат да си закупуват от неограничен брой онлайн точки различни стоки и когато тези стоки се предлагат на едното място с много по-голям процент намаление, отколкото на другото, то тогава най-вероятно пазарът ще се саморегулира и в следващите години може би ще наблюдаваме нещо по-истинско.” Така ръководителят на институцията коментира темата за намаленията и кампанията „Черен петък” у нас.

„Поради факта, че в предишни периоди нашият пазар е бил консервативен и организиран по съвсем различен начин, все още прави трудно двупосочното развитие на един много важен процес. От една страна, потребителите да разбират, че имат права и че когато видят, че някой се опита да ги заблуди, те трябва да реагират на момента, понякога и по-остро. Така ще предизвикат вниманието на този, който се опитва да ги заблуди, за да може той да реши проблема и да знае, че – в случай, че не го направи – има някой друг, който ще се намеси и ще го реши. Но проблемът така или иначе е негов, защото той се е опитал да приложи спрямо потребителя нещо незаконосъобразно. Вторият лъч на този процес е търговецът, който би трябвало да си дава сметка, че в условията на конкурентен пазар едно коректно и лоялно поведение е гаранция, че той ще има повече лоялни и редовни клиенти", каза Маргаритов.

По думите му тази логика се вижда и при либерализирането на енергийния пазар, и чрез това, което става през последните години в сферата на телекомуникациите.

„В нашата статистика жалбите срещу качеството на туристическите услуги не са основен компонент, но това е много деликатна материя, тъй като всеки един конкретен случай е важен. Когато хората пътуват, надалеч са и когато останат без подслон и без транспорт, това действително поставя на голям риск здравето, ако щете понякога и живота им”, припомни Маргаритов.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82822
  • GBP
    1
    2.2865
  • JPY
    100
    1.18084
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички