Телекомите не са премахнали съвсем практиките, ощетяващи потребителя


Телекомите не са премахнали съвсем практиките, ощетяващи потребителя

1872

Мобилните оператори започват повече да зачитат правата на клиентите, но все още има ощетяващи практики. Всяка година в Комисията за защита на потребителите постъпват над 10 000 сигнала срещу телекомите, заяви шефът на институцията Димитър Маргаритов пред bTV. 

Към момента един от големите успехи е, че с два от операторите е постигнато споразумение при предсрочно прекратяване на договора да се плащат максимум 3 месечни вноски. Все още обаче няма такава договореност с третия оператор.

Маргаритов посочи, че има сигнали за подвеждане при сключване на договор (напр. обещание за 4G свързаност, което чак след подписването се оказва обвързано с по-дълъг срок), като това се случва и поради грешки на работещите в търговските обекти. Шефът на КЗП подчерта, че при оспорване на сметка, абонатът не е длъжен да я плати, докато тече проверката.

Адвокат Мариана Розованова цитира спорни текстове от общите условия на различните мобилни оператори. Обединяването на няколко договора в една фактура например изглежда като удобство, но неизпълнението на едно задължение може да се отрази на всички останали.

Малко известна е и възможността при 20% увеличение на цената потребителят да се откаже в 7-дневен срок. Това често няма как да се случи, защото повечето хора разбират за новите условия чак с фактурата си, а тя може да дойде значително след момента, в който раздялата е безплатна.

Освен това, има оператори, които при неизпълнение на собствените си задължения изискват от потребителя да ги информира, да им даде време за реакция и да им се издължи. „Не може ние да не сме съгласни с някоя от услугите, мобилният оператор да ни кара да си платим тази услуга, а той да е неизряден”, категорична беше тя.

Голям процент от сигналите в КЗП са свързани с рекламации на дефектни устройства – има случаи, в които операторите не уважават гаранцията.

Маргаритов коментира, че е много важно потребителят да види какво се вписва в книгата за рекламации и е възможно да поиска устройството да бъде отворено пред него, за да няма съмнения, че се случва нещо зад гърба му. „През първите 6 месеца от двугодишна законова гаранция тежестта за доказване е на търговеца, а не на потребителя”, подчерта той.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.60868
  • GBP
    1
    2.19645
  • RUB
    100
    2.14688
  • JPY
    100
    1.54991
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    721.62
    693.43
  • Litecoin
    1
    232.04
    222.96
  • Ethereum
    1
    2091.38
    2009.18
  • Bitcoin
    1
    53772.35
    51671.90
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички