Телекомите не са премахнали съвсем практиките, ощетяващи потребителя


Телекомите не са премахнали съвсем практиките, ощетяващи потребителя
Снимка: iStock/Guliver

2520

Мобилните оператори започват повече да зачитат правата на клиентите, но все още има ощетяващи практики. Всяка година в Комисията за защита на потребителите постъпват над 10 000 сигнала срещу телекомите, заяви шефът на институцията Димитър Маргаритов пред bTV. 

Към момента един от големите успехи е, че с два от операторите е постигнато споразумение при предсрочно прекратяване на договора да се плащат максимум 3 месечни вноски. Все още обаче няма такава договореност с третия оператор.

Маргаритов посочи, че има сигнали за подвеждане при сключване на договор (напр. обещание за 4G свързаност, което чак след подписването се оказва обвързано с по-дълъг срок), като това се случва и поради грешки на работещите в търговските обекти. Шефът на КЗП подчерта, че при оспорване на сметка, абонатът не е длъжен да я плати, докато тече проверката.

Адвокат Мариана Розованова цитира спорни текстове от общите условия на различните мобилни оператори. Обединяването на няколко договора в една фактура например изглежда като удобство, но неизпълнението на едно задължение може да се отрази на всички останали.

Малко известна е и възможността при 20% увеличение на цената потребителят да се откаже в 7-дневен срок. Това често няма как да се случи, защото повечето хора разбират за новите условия чак с фактурата си, а тя може да дойде значително след момента, в който раздялата е безплатна.

Освен това, има оператори, които при неизпълнение на собствените си задължения изискват от потребителя да ги информира, да им даде време за реакция и да им се издължи. „Не може ние да не сме съгласни с някоя от услугите, мобилният оператор да ни кара да си платим тази услуга, а той да е неизряден”, категорична беше тя.

Голям процент от сигналите в КЗП са свързани с рекламации на дефектни устройства – има случаи, в които операторите не уважават гаранцията.

Маргаритов коментира, че е много важно потребителят да види какво се вписва в книгата за рекламации и е възможно да поиска устройството да бъде отворено пред него, за да няма съмнения, че се случва нещо зад гърба му. „През първите 6 месеца от двугодишна законова гаранция тежестта за доказване е на търговеца, а не на потребителя”, подчерта той.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83957
  • GBP
    1
    2.26558
  • JPY
    100
    1.18888
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички