Лукарски: България може да е платформа за китайския бизнес към ЕС


Лукарски: България може да е платформа за китайския бизнес към ЕС
Снимка:

2685

България има потенциал да се превърне в платформа за китайския бизнес към Европейския съюз(ЕС). Страната ни се очертава като предпочитана инвестиционна и бизнес дестинация, което предоставя много възможности за китайските компании. Това заяви министърът на икономиката Божидар Лукарски по време на среща с китайския Съвет за насърчаване на сътрудничеството „Юг-Юг“, предаде пресцентърът на Министерството на икономиката.

Европейската визита е включвала делегати от България, Полша и Румъния, като основната ѝ цел била проучване на възможностите за международно сътрудничество в областта на производствения капацитет.

„Насоките на китайското правителство са за прехвърлянето на част от висококачествените и екологични производствени мощности от Китай към развиващите се страни“, посова председателят на Съвета за насърчаване на сътрудничеството „Юг-Юг“ Лю Синхуа

Секторите, в които ще се търсят нови възможности за сътрудничество между България и Китай, са: градска и пристанищна инфраструктура; екология и водни ресурси; селско стопанство; промишлена електроника; производство на цимент и др. Културното сътрудничество и образованието също ще бъдат включени в обсъжданията. На срещата са обсъдени още и начини за увеличаване на туристическия поток от Китай към България.

Лукарски е изразил мнение, че усилията на китайския бизнес не трябва да са съсредоточени само върху високотехнологичните производства, но и в развитие на съвместни научно-изследователски центрове, на лаборатории за научни изследвания и иновации, както и коопериране с водещи български академични институции.

„В България има вече успешно реализирани проекти на китайски компании, които са показател за конкурентните инвестиционни и бизнес условия, които страната ни предлага“, добавя министърът на икономиката.

Той посочва членството на страната ни в ЕС, предоставящо безпрепятствен и безмитен достъп до пазара на цялата общност, най-ниските оперативни разходи в ЕС, благоприятната данъчна политика и стратегическото географско положение като основни предимства, от които може да се възползва китайският бизнес.

Китай традиционно е най-големият търговски партньор на България в Азия. През 2015 г. стокообменът възлиза на 1688.7 млн. щ.д., като отбелязва спад от 9.9% в сравнение с 2014 г. Износът на България за Китай възлиза на 612.4 млн. щ.д. (-14.3%), а вносът на 1076.3 млн. щ.д. (-7.2%).

Още от Промишленост и търговия


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80827
  • GBP
    1
    2.28037
  • JPY
    100
    1.19608
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички