Показаха 7-те варианта за ново туристическо лого на България


Показаха 7-те варианта за ново туристическо лого на България
Снимка:

Деветчленното професионално жури от доказани имена в дизайна и изобразителното изкуство избра седем графични визии, които да продължат в следващия етап от националния конкурс за ново туристическо лого на страната.

Финалистите бяха селектирани от общо 183 получени предложения след двудневно обсъждане. Журито е с председател проф. Божидар Йонов (плакатно изкуство и пространствен дизайн) и членове доц. д-р Кристина Борисова (шрифт и калиграфия, НХА), Теодор Лулчев (графичен дизайн, НХА), проф. д-р Николай Младенов (плакат и визуална комуникация, НХА), проф. Георги Янков (плакат и визуална комуникация, НХА), Любен Генов (председател на СБХ), проф. Екатерина Русинова (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн), Димитър Трайчев (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн) и доц. д-р Стефан Серезлиев (преподавател по графичен дизайн, зам. -председател на Българската академична асоциация по комуникации).

Класираните за следващата фаза от надпреварата изображения отговарят на зададените технически и художествени критерии, като повечето залагат на комбинацията от картина и типография и отразяват важни за България символи, съобщават от Министерство на туризма.

Първата визия, която единствено използва изцяло шрифтовата символика, съдържа в един от буквените си знаци стилизирано изображение на планина, слънце и море.


Шевицата присъства ярко във второто одобрено предложение. Авторът е почерпил вдъхновение от древния български знак „маказ“, който е елемент и от българските фолклорна носия и килимарство. За логото е избран този етап на маказа, който символизира „народ“ – допирането на два триъгълника в центъра, придружени с три по-малки от двете страни.


Централен образ в третото предложение за лого е препускащият кон като символ на свобода и волност, на тракийската и прабългарската култура.


Стилизираната роза е основен елемент в четвъртата одобрена визия. Плетеницата от разноцветни кръгове изобразява сложността и многопластието на българската култура и история.


Петото предложение включва четири елемента, с които страната ни се асоциира най-често – слънце, роза, вода и плодородна земя, и е решено в лишена от орнаментика стилистика, напомнящ детска рисунка.


Основата на шестата визия е релефно изображение на животно от известните каменни плочи от Стара Загора, считани за едни от най-важните и ценни археологически находки в България и Европа. Логотипът съдържа характерни за българското народно творчество елементи, като централните знаци са соларни и се свързват с живот, здраве, любов и благоденствие.


Седмата кандидатура за ново национално туристическо лого отново залага на розата като символ, с който чужденците най-често свързват България. Концентричните кръгове са израз на безкрайност и взаимосвързаност на култура, история, фолклор и традиции. Открояващите се синьо и зелено представят богатството ни от природни дадености.


Седемте одобрени кандидатури ще бъдат изложени в продължение на една седмица в сградата на Министерството на туризма (ул. „Съборна“ 1) и ще могат да бъдат разгледани от всички желаещи да се запознаят с новите предложения за национално туристическо лого. Те вече са публикувани и на интернет-сайта на институцията, както и в социалните мрежи. Целта е максимално много хора да се запознаят с тях и да имат време и възможност да изразят своето мнение.

Предстои да се проведе и жребий, в присъствието на нотариус, за определяне представителите на бранша и медиите, които ще участват в широкото жури и ще направят финалния избор на нова туристическа графична визия на България в края на април. Общественото жури включва още представители на Министерството на туризма и на Българската асоциация по маркетинг, Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на ПР агенциите.

Провеждането на националния конкурс за ново туристическо лого цели да постигне устойчивост при изпълнение на европейския проект за разработване на стратегия за бранд България, приключил през 2013 г. Конкурсът се организира със съдействието на НХА и СБХ и не е обвързан с изразходването на допълнителни бюджетни или публични средства от страна на Министерството на туризма. Победителят ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия на стойност 10 хил. лв.

Още от Туризъм


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.67552
  • GBP
    1
    2.26868
  • JPY
    100
    1.13533
виж всички
Реклама

Най-четени новини


  • Неочаквана промяна в цената на петрола...
    Неочаквана промяна в цената на петрола...

    Цената на петрола претърпя обрат и отчет умерено повишение в азиатската търговия днес, докато вниманието на инвеститорите е насочено към предстоящата среща между лидерите на САЩ и Русия и нейното въздействие върху световните доставки, предаде Ройтерс. В сряда Тръмп предупреди за „тежки последици“,...

  • Обрат с цените на храните...
    Обрат с цените на храните...

    Цената на потребителската кошница е с един лев по-ниска тази седмица от 98 на 97 лева, като за разлика от миналата седмица тя вече върви надолу. Това съобщи Велизар Георгиев, член на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ) на пресконференция. По думите му понижението при цените на...

  • Инфлацията в България отново е над 5...
    Инфлацията в България отново е над 5...

    Годишната инфлация в България за юли 2025 г., измерена през Индекса на потребителските цени (ИПЦ),отново скочи над 5 процента, като е 5,3 на сто. Това показват най-новите данни на Националния статистически институт (НСИ). За сравнение, през юни годишната инфлация бе 4,4 на сто. Месечната инфлация...

  • Растежът на българската икономика...
    Растежът на българската икономика...

    Брутният вътрешен продукт (БВП) на България нараства с 3,1 на сто през второто тримесечие на 2025 г. спрямо второто тримесечие на предходната година и с 0,7 на сто спрямо първото тримесечие на 2025 г., според сезонно изгладени данни. Това съобщават от Националния статистически институт (НСИ). Същият...

  • Какво се случи с цената на петрола след...
    Какво се случи с цената на петрола след...

    Цената на петрола остава почти без промяна днес след спад в началото на търговията, тъй като САЩ не оказаха допълнителен натиск върху Русия да сложи край на войната в Украйна чрез мерки за прекъсване на износа на петрол след срещата на лидерите на двете страни, предаде Ройтерс. Президентът на САЩ Доналд...

  • Нов обрат с цената на петрола...
    Нов обрат с цената на петрола...

    Цената на петрола отбеляза спад в сутрешната търговия днес след неочаквано рязкото поскъпване в предходната сесия, като вниманието е насочено към ефекта, който предстоящата среща между лидерите на САЩ и Русия може да има върху световното предлагане. Спадът в цените отразява и данните за индекса...

виж всички