Бизнесът в България масово не вярва на медиите


Бизнесът в България масово не вярва на медиите

1872

Само една трета от представители на бизнеса смятат, че медиите помагат в малка или по-голяма степен за икономическото развитие у нас. Това показва анкета на Българската търговско-промишлена палата сред членовете ѝ.

Около 32% от анкетираните са на мнение, че някои медии съдействат, а други не за развитието на икономиката. Медиите не помагат за развитието на икономиката смятат 26%, а категорично, че пречат заявяват 8% от анкетираните.

Проучването показва, че като цяло фирмите рядко търсят съдействие от медии за решаване на проблеми – 83% изобщо не са се обръщали към някоя медия по такъв въпрос. 14% са търсили съдействие за техен казус, но медиите не са им съдействали. Само 3% съобщават, че чрез намесата на медия са решили някакъв проблем за тях.

Бизнесът почти единодушно заявява (86%), че не се доверява само на една медия у нас. На въпроса кой е най-достоверният източник на информация, най-голямо доверие има към телевизията – 25%, следват интернет/социални мрежи – 18%, печатни медии – 8%, радио – 6%. Останалите 43% смятат, че нито един от изброените не е достатъчно достоверен.

Едва 27% от анкетираните смятат, че медиите съдействат за доброто представяне на имиджа на страната ни, докато за прекомерното отразяване на негативни новини бизнесът е почти единодушен – 88% от анкетираните смятат, че медиите допринасят за прекалено фокусиране върху негативните новини. Значително по-добро е мнението на бизнеса за положителната дейност на медиите за борбата със сивата икономика и корупцията – там над 40% виждат тяхната важна роля.

На въпроса дали има различно поднасяне на дадена новина или събитие (според собственика на медията), само 5% от фирмите, смятат, че медиите са балансирани в позициите си и няма различно отразяване на теми. Почти 60% смятат, че медиите у нас отразяват едностранчиво новините, а около 35% че нарочно медиите не представят дадени новини.

В анкетата има и критики към медиите, че търсят лесното написване на материал и то срещу заплащане от тези, които го поръчват, без да влизат в детайли и да разследват и анализират информацията. Бизнесът гледа критично и на материали от медии, от които не може да се разбере кой журналист е работил по темата.

Анкетата е проведена по електронен път в периода 9-13 октомври 2017 година сред над 6000 представители на бизнес средите.

Още от Младият бизнес


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.60855
  • GBP
    1
    2.16636
  • RUB
    100
    2.17151
  • JPY
    100
    1.54684
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    475.21
    456.50
  • Litecoin
    1
    138.17
    132.75
  • Ethereum
    1
    990.40
    951.53
  • Bitcoin
    1
    31835.67
    30591.47
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички