Новата жетва на пандемията: Луксозните стоки


Новата жетва на пандемията: Луксозните стоки

2591

Продажбите на луксозни облекла, бижута и козметични продукти се очаква да спаднат с почти 1/4 тази година поради пандемията, унищожила повече от 6 години растеж в сектора. Това показва проучване на американската консултантска компания Bain. Спадът е по-малък от прогнозата от 35%, която се очакваше през пролетта, тъй като китайският пазар се е възстановил, допринасяйки с близо 1/3 от продадените луксозни стоки в света.

Очаква се секторът да генерира приходи от 217 млрд. евро през тази година, с два милиарда евро по-малко от 2014 г. и с цели 64 млрд. по-малко от 2019 г., твърди компанията в полугодишно проучване, изготвено съвместно с италианската асоциация за луксозни стоки Altagamma.

Това е първият спад в приходите на сектора на луксозните стоки след финансовата криза през 2009 г., когато индустрията претърпя 9% спад, от който се възстанови бързо през следващата година.

Оценките за времето за възстановяване от пандемията сега са несигурни, тъй като подновеното разпространение на коронавируса принуждава държавите отново да затворят магазините за търговия на дребно и да спрат пътуванията по целия свят. Възстановяването на индустрията до голяма степен ще зависи от това кога ще има ваксина, смята Клаудия Д'Арпизио от Bain.

Тя очаква перспективите да станат по-ясни през второто тримесечие на следващата година, когато ще бъде по-лесно да се разбере какви са разходите в Китай, какво е въздействието на стимулиращите мерки в САЩ и Европа и дали ще има промени в данъчната политика след президентските избори. Ако президент е Джо Байдън, тези, които печелят повече, вероятно ще бъдат по-тежко обложени с данъци. "През следващата година има голяма несигурност", признава Д'Арпизио.

Печалбите на луксозните марки тази година се очаква да спаднат с цели 60% и да се възстановят само наполовина през следващата година. Тъй като все повече хора по света трябва да останат вкъщи, продажбите на луксозно облекло спаднаха с 30% до 45 млрд. евро, а на обувките с 12% до 19 млрд. евро. Този спад е по-малък от предвиденото, тъй като продажбите на маратонки са се възстановили през втората половина на тази година. Потребителите в Азия са помогнали на луксозния сектор да смекчи спада в продажбите на бижута до 15% или 18 млрд. евро.

Пандемията ускорява промените, които вече са настъпили в сектора, включително преминаването към пазаруване онлайн, фокусът върху устойчивостта и диверсификацията на доставките, нарастващата роля на младите поколения и търговските експерименти с цифрови платформи.

"Пандемията елиминира оправданията за марки, които не усвояваха новите тенденции", каза Д‘Арпизио. Тя предупреди, че колкото по-дълго продължава кризата, толкова повече пари ще изгубят някои брандове, като някои ще затворят напълно, а други ще са принудени да се преструктурират.

Още от Компании


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.60855
  • GBP
    1
    2.16636
  • RUB
    100
    2.17151
  • JPY
    100
    1.54684
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    479.51
    460.58
  • Litecoin
    1
    138.75
    133.28
  • Ethereum
    1
    981.40
    943.07
  • Bitcoin
    1
    31604.11
    30364.30
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички