Специалната стратегия на Стив Джобс за разпитване на служители

Специалната стратегия на Стив Джобс за разпитване на служители
Източник: Getty Images / Guliver

Макар повечето хора да свързват Стив Джобс със създаването на технологичния гигант Apple, той има основна заслуга за успеха и на друга компания - студиото за анимации Pixar. Джобс бе негов председател и основен инвеститор.

Тъй като не прекарвал много време в офисите на Pixar, когато все пак отивал там, той трябвало бързо да разбере какво се случва и има ли някакви проблеми с бизнеса. Колегата му Анди Раскин си спомня, че за целта той имал любопитна стратегия.

"Джобс организираше срещи с малки групи от екипа - обикновено по 10 - 12 души. След това избираше един от тях и го питаше: "Кажи ми какво не работи в Pixar". Човекът отговаряше, а след това Джобс питаше останалите дали са съгласни. После избираше друг човек и му заявяваше: "Кажи ми какво работи добре в Pixar." Срещите с всеки екип се въртяха около тези два въпроса", разказва Раскин, цитиран от Business Insider.

Как минава един типичен ден на първата дама на САЩ Мелания Тръмп

Докато американският президент Доналд Тръмп търси всяка възможност да е в публичното пространство, съпругата му Мел...

В стратегията на Джобс има логика. Често на оперативки служителите се притесняват да изказват мнението си пред шефовете и колегите. Затова когато накрая се попита дали някой има въпроси или коментари, отговорът обикновено е "не". Когато запитването е поставено на конкретен човек, със сигурност се получава обратна връзка и то на по-смислено и дълбоко ниво.

 

 

 

 

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.