За какво харчат повече парите си потребителите с наближаването на празниците?


За какво харчат повече парите си потребителите с наближаването на празниците?
Снимка: iStock

1506

Очаква се разходите през празничния сезон да се възстановят и дори за първи път да надхвърлят предпандемичните нива тази година. Но, изненадващото е, че не подаръците са това, за което потребителите ще харчат най-много в навечерието на Коледа, сочи нов доклад от вторник на Deloitte, пише CNN.

В месеците в края на годината ноември и декември обикновено преобладават купувачи, обикалящи магазините за покупки и отстъпки на сезонни стоки, включително подаръци. Двата месеца са и добър барометър за покупателната способност на потребителя и са ключови за търговците на дребно, тъй като представляват 1/5 или повече от техните годишни продажби.

В навечерието на празничния сезон домакинствата са нащрек заради натиска върху портфейлите им от високата инфлация и възобновяването на плащанията на студентски заеми в последно време в САЩ.

Но според проучването на Deloitte Holiday Retail Survey за 2023 г., анкетирало 4330 потребители между 30 август и 8 септември, купувачите са нетърпеливи да започнат празничното пазаруване, като може би ще акцентират върху себе си.

Снимка: iStock

Данните на прочуването сочат, че потребителите ще похарчат средно 1652 долара за покупки, свързани със зиманта ваканция, или с 14% повече от 2022 г., като надхвърля похарчените средно 1496 долара през 2019 г.

„Три фактора вероятно са допринесли за подема. Повече потребители ще отбележат активно празничния сезон (95% спрямо 92% през 2022 г. и 88% през 2021 г.), повечето купувачи очакват да плащат по-високи цени за празнични продукти, а домакинствата със средни до по-високи доходи ще харчат много“, казва Лупин Скели, ръководител на проучването на търговията на дребно в Deloitte в интервю за CNN.

Проучването установи също, че потребителите тази година приоритизират покупките, които не са подаръци.

„82% от купувачите казаха, че смятат да похарчат за покупки, които не са подаръци, като например декорации. Това е ръст от 77% през 2022 г. Не се е върнал съвсем към нивата от 2019 г., когато беше 88%, но тази година постепенно се покачва“, отбелязва Скели.

Снимка: iStock

Докато разходите за подаръци все още се очаква да нараснат с 9% спрямо миналата година, в доклада се казва, че хората планират да купят един подарък по-малко спрямо 2022 г. За сравнение, разходите за артикули, които не са подаръци, като облекло, обзавеждане и декорации се прогнозира да скочат с 25% тази година спрямо миналата година.

„По отношение на разпределението на празнични долари, най-големият ръст, който видяхме, е в групата без подаръци“, заяви Скели.

На друго място в доклада Скели посочва, че потребителите могат да прибегнат до даването на подаръчни ваучери в продуктови категории, „където смятат, че виждат най-високи увеличения на цените“.

Въпреки че търговците на дребно се опитват да изместят началото на празничното пазаруване през октомври, според доклада 2/3 от купувачите все още смятат да започнат пазаруването след Деня на благодарността и Черния петък и седмицата след това в т.нар Кибер понеделник за онлайн покупки.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Във време на инфлация: Отлага ли се коледното пазаруване?

Инфлацията в САЩ нараства с повече от очакваното през септември

ЕЦБ няма да успее да понижи инфлацията под 2% през следващите години, сочи проучване сред потребителите

Още от Икономика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82549
  • GBP
    1
    2.2837
  • JPY
    100
    1.16398
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички