8 страни членки се противопоставиха на планираните от ЕС ограничения за автомобилните емисии


8 страни членки се противопоставиха на планираните от ЕС ограничения за автомобилните емисии
Снимка: iStock

2262

Осем страни от ЕС настояват за смекчаване на планираните ограничения за въглеродни емисии, отделяни от автомобилите, като твърдят, че са прекомерно амбициозни и нереалистични, за да могат автомобилостроителите да ги изпълнят, предаде Reuters, цитирана от БТА. .

Страните от ЕС и Европейският парламент смятат да постигнат споразумение за новите стандарти „Евро 7“, които от 2025 г. ще затегнат ограниченията за емисии от превозните средства, ограничавайки допустимите нива на замърсители като азотни оксиди и въглероден окис.

В съвместен документ, изпратен до други страни членки, видян от Reuters, 8-те държави заявяват, че части от законодателството, включително ограничаването на емисиите от ауспуха, трябва да бъдат изцяло премахнати.

„Ние се противопоставяме на всякакви нови правила за емисиите отработени газове (включително нови изисквания за тестване или нови ограничения за емисии) за коли и ванове“, се посочва в документа, подписан от Франция, Италия, Чехия, България, Унгария, Полша, Румъния и Словакия.

Страните заявяват, че тези ограничения ще принудят автомобилостроителите да инвестират в подобряването на ефективността на емисиите отработени газове, а парите могат да се изхарчат по-добре за разработване на превозни средства с нулеви емисии.

Заедно, тези страни ще разполагат с достатъчно гласове, за да блокират предложението, отбелязва Reuters.

ЕК обяви, че новите правила, които ще се прилагат само за нови превозни средства, а не за тези вече на пътя, са нужни, за да се намалят вредните за здравето емисии и да се предотврати повторение на скандала дизелгейт.

Законодателството ще затегне допълнително и изискванията при тестовете за емисии, изискващи автомобилостроителите да имат системи за мониторинг.

Страни като Италия и Чехия имат мощна автомобилна промишленост и позицията на правителствата съвпада с критиките на някои автомобилостроители към новите стандарти „Евро 7“.

Чешкият автомобилостроител Skoda предупреди, че ще бъдат загубени 3000 работни места, а главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш определи някои части от „Евро 7“ като „безполезни“.

Законът ще ограничи за първи път и замърсяването от спирачки и гуми.

Осемте страни поискаха и други промени, включително по-късни крайни срокове за влизане в сила на правилата.

ЕС вече прие, че до 2035 г. всички нови автомобили, продавани в общността, трябва да са с нулеви емисии. Германия успя да договори изключение от правилото за автомобили, движещи се с електронни горива.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Зелената сделка под въпрос: В Германия отбелязват Ренесанс на бензиновия двигател

Климатичните цели: Въглеродните емисии на ЕС достигнаха интересни нива

Продажбите на електрически автомобили в България скачат почти тройно

Още от Автомобили


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83612
  • GBP
    1
    2.28956
  • JPY
    100
    1.19872
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички