Нова вълна стари дизели идва в България


Нова вълна стари дизели идва в България

6345

Нова вълна дизелови автомобили идва на пазара за коли втора ръка у нас, съобщава вестник "Телеграф". Сред продаваните в автокъщите модели има и много такива нов внос на възраст под 3 години. Над половината от колите у нас са 10 и 20-годишни

Причината за увеличеното предлагане са високите екологични такси за този тип автомобили, които се въвеждат в Западна Европа. В много държави в центровете на големите градове там има рестрикции за влизане на замърсяващи коли. Направено проучване сред жителите на 15 града показа, че близо 2/3 от европейците искат дори забрана на дизелови и бензинови автомобили.

У нас обявите за продажби на дизелови автомобили на възраст до 10 години са двойно повече от тези за коли на бензин, установи проверка на вестника. Само през последните два дни в един от най-популярните сайтове са публикувани близо 1600 оферти за такива дизели. В същото време пуснатите предложения за продажби на бензинови коли са малко над 900. Засега обаче няма тенденция за понижение на цените на дизелите, коментират търговци.

"След рестрикциите, наложени от държавите, най-вече Германия, защото тя е основен производител, при нас всичко се случва от гледна точка на коронавирус в момента, а не толкова дали някой е забранил дизеловите автомобили някъде", коментира пред "Телеграф" Цветелина Цанева, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили в България. Барселона наложи строга забрана за старите коли

По думите ѝ през миналата година е имало тенденция за повишаване на цените на употребяваните автомобили, продавани у нас. Тя обаче едва ли ще продължи, защото така или иначе една стока по-добре да бъде продадена, отколкото да залежава.

Пазар

Междувременно пазарът се свива. Регистрираните автомобили в България към 1 април са малко над 3,7 млн. Те са намалели с над 100 000 само за два месеца, показват данни на Пътна полиция. Една от причините е, че по-малко хора се решават да си купят кола заради несигурната обстановка и кризата с коронавируса. 

"Напълно нормално е, хората са притеснени, много по-малко пристъпват към такава покупка на автомобил. Това не е насъщният хляб, това е допълнителен по-сериозен разход и той се прави при малко по-голямо спокойствие за утрешния ден", коментира Цветелина Цанева.

От друга страна, много хора решават да дерегистрират старите си, излезли от употреба коли, защото общините започнаха кампании за вдигането им от паркинги, улици и междублокови пространства. Освен това 300 - 400 лева, които могат да се вземат за скрап са допълнителен приход за домакинствата.

Още от Автомобили


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд ЕООД

IBAN: BG53UBBS80021021528420

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.62188
  • GBP
    1
    2.253
  • RUB
    100
    2.18609
  • JPY
    100
    1.48439
виж всички

Крипто валути


  • Bitcoin Cash
    1
    2300.27
    2198.80
  • Litecoin
    1
    587.14
    560.97
  • Ethereum
    1
    5921.50
    5662.86
  • Bitcoin
    1
    96216.50
    92014.01
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички