Сложно ли е да станем експерти по дигитален маркетинг?


Сложно ли е да станем експерти по дигитален маркетинг?
Снимка: XPLORA.BG

3897

Сигурно имате поне един познат, който каза “фейсбук не работи”. Или сте попадали на специалист, който е силен в една област, например имейл маркетинг и той вижда решение на всичко само в тази област - познавате метафората за човекът с чук, който вижда навсякъде пирони за зачукване. А аз бих добавил - и не му харесват другите решения, освен зачукването на пирони с чук. А всъщност дигиталният маркетинг е маркетинг в дигитална ера и всеки от нас го изживява. Това, което липсва на повечето хора, които искат да са експерти в дадена област или тепърва навлизат, са приложими добри практики, които да могат да тестват от утре. И всеки ден да стават по-добри - като използват правилните подходи и инструменти.

 

Преди дни беше обявена Цялостната програма по дигитален маркетинг на Xplora Academy, а безплатният модул Основи на маркетинга с Георги Малчев ще стартира с отворена лекция на 17.09 от 19:00.

 

Програмата по дигитален маркетинг включва 17 едноседмични модула в различните области на дигиталния маркетинг. Всеки онлайн модул включва три вечерни лекции, и едно онлайн практическо занятие в събота до обяд за преглед на заданията от курсистите, както и за въпроси и отговори.

 

По време на цялостната програма, от края на септември, курсистите ще могат да гледат лекциите или лайф или записите в удобно за тях време. Ще могат да правят заданията за самоподготовка, които изберат. Всеки модул има онлайн тест и ще издаваме сертификат с уникален код, който може да се проверява. Всеки курсист може да го слага като линк в Сертификати в Linkedin профила си. По време на цялата програма курсистите ще работят по избран от тях проект - за бизнеса им, за планиран бизнес, за компанията, в която работят. Така ще могат да прилагат знанията от всеки модул, а накрая - и да получат много детайлна обратна връзка.

 

Зададохме няколко експертни въпроса за търсените знания и умения по дигитален маркетинг на Георги Малчев, управляващ съдружник в Xplora, една от най-големите български агенции за дигитален маркетинг, и основен лектор в Цялостната програма по дигитален маркетинг. Екипът на агенцията е от над 50 души и расте, а текущите клиенти са над 90, като сред тях са Престиж 96, NIK, Helecloud, Fresh Brothers, Wienerberger, Ариана, Skoda, Scania, Primex, Сладкарници Неделя, Мексон, Schneider Electric Bulgaria, Schneider Electric Israel, Tombou, Aladin Foods, Libresse и други.

 

Какво включва програмата, и отделните модули?

 

Програмата се основа на опита ни в дигиталния маркетинг - на база стъпките за успешен маркетинг и надграждаем дигитален маркетинг, най-търсените услуги, ключовите канали.

 

Конкретно сме предвидили следните модули:

 

1. Основи на маркетинга

2. Потребителска пътека и маркетинг фунии

3. Маркетинт 5.0 - автоматизации, персонализации, алгоритми

4. Поведение на потребителите

5. Маркетинг на съдържанието

6. Реклама в Google

7. Маркетинг в социалните мрежи

8. Рекламни кампании във Facebook и Instagram

9. Linkedin маркетинг

10. Имейл маркетинг

11. Маркетинг в търсещите машини

12. Инфлуенсър маркетинг

13. Дигитални маркетинг активности

14. Анализиране на резултатите от маркетинг активностите

15. B2B маркетинг

16. Брандинг

17. Планиране и управление на дигитални проекти

Разбира се, който има интерес само към конкретен модул - може да го запише отделно.

 

Какви са лекторите?

 

Според мен направихме оптималния микс от лектори. За да има подход на интегриран дигитален маркетинг и свързаност на лекциите, а не всеки модул да е сам за себе си - голяма част от лекциите се водят от практици в екипа на Xplora. Така те надграждат примерите от предходни лекции и как отделните канали и инструменти се допълват и надграждат.

 

Част от модулите ще се водят заедно с професионалисти всеки с над 10 години опит. Тези лекгори са от компании и агенции като SERPACT за SEO, TBI Bank за брандинг, Net1 за персонализации, автоматизации и други.

 

Предвидили сме и много бонус лекции с примери как те правят успешен дигитален маркетинг в областта на съответния модул. Сред гост лекторите на тези бонус лекции са основателите на Aula bg, BB Team, Ideas, SmartMoney, Езикови школи Intellect, Rhombus, Locus Publishing, както и професионалисти като Ивайло Кунев, Любомир Гетов и други.

 

Защо сте предвидили една открита лекция, и после цял безплатен модул?

 

Първо - защото в днешната дигитална ера всичко проверяваме и искаме “да изживеем” стойността на това, което ще купим.

 

Второ - защото знаем, че за един бизнес не е толкова трудно да направи безплатно съдържание, да се дадат мостри и т.н., с което да започне да ни дава стойност и да улесни преценката ни. 

В днешната дигитална ера това е особено важни - младите хора имат много добра представа за какво биха вложили 10 мин и дали си заслужава. А за професионалистите се досещате - те имат ограничено време и е даже за безплатно съдържание много внимателно подбират какво да е.

Затова в Xplora Academy сме предвидили на 17.09.2021 от 19:00 отворена лекция с ключови подходи. Някои от концепциите и подходите са много практични, както ще се убедите от примерите, затова ще има и запис на лекцията.

 

Разбира се - в една лекция не могат да се покрият всички аспекти на маркетинга, даже и в един модул. Но в безплатния модул Основи на маркетинга сме предвидили да покрием с много примери ключовите принципи и подходи за успешен стратегически и тактически маркетинг.

 

Какво точно ще чуят на откритата лекция на 17.09.2021?

 

Избрах да проведа лекцията до голяма степен като следвам отделните секции, които написах за послеслова за българското издание на "Това е маркетинг". Това е една от най-добрите книги за маркетинг - написана по човешки начин, а аз съм избрал диамантите в книгата, на база на моя над 24 годишен бизнес и маркетинг опит.

 

А ето оттук можете да се регистрирате за откритата лекция и безплатния модул.

 

Ето и част от нещата, за които ще говоря:

 

  • Бъдете хиперреалисти – за потребителите, за уменията ви и тези на екипа ви, за ресурсите, с които разполагате, за това как работят платформите и от какво печелят
  • Работи или не работи
  • Traction – дума, която няма идеален превод, но е ключова за успешен маркетинг
  • Няма такова като За всички е. А за кого е тогава?
  • Валидирахте ли? Какво и как. За важността на моделите
  • Какво правят хора като мен
  • За статусите в отношенията в дигиталния маркетинг
  • Цел, стратегия и тактика в маркетинга и в дигиталния маркетинг
  • Основните грешки в маркетинга. Пет начина да ги избягваме.
  • Проверете нивото си на маркетинг – никакво, стартово, напреднало, pro
  • Няколко препоръчани книги
  • Бонус материал: два модела как да усвояваме реални умения най-бързo
  •  

    Откритата лекция завършва с това как да усвояваме реални умения най-бързо. Какви са съветите Ви?

     

    Формулата, която съм открил за почти четвърт век бизнес опит, и вече над 9 години като обучител - хората искат да са успешни. От бизнесите зависи да покажат как ще направят клиента успешен.

    Така е и в обученията и усвояването на знания - курсистите трябва да усещат, че научават приложими неща. И да имат ясен план как да ги тестват и да видят, че “нещата се получават”.

     

    Сега си представете всеки следващ път колко по-добри ставате, но и как ви трябват още насоки - каране на колело, народни танци, инвестиции на капиталовите пазари и т.н. Затова е много важно да имате ясен план за обучение, групиран в отделни модули, но всеки да надгражда знанията от предните модули. Така знанията “се наместват” и вече стават не просто информация, а знания.

    Следващото ниво са уменията - да правите правилните неща, и да усещате, че те ви правят успешни. Има много задания за самоподготовка, които всеки може да направи в удобно за него време. Предвидили сме не просто детайлна обратна връзка по цялостния проект, който се предава накрая, но и възможност всеки да подобри проекта си.

     

    Бих завършил с нещо, което често се подценява при обученията - всичко започва с това, че искаш да учиш именно от този човек. Всеки помни тази жар да обучиш, които е изживял и видели в най-добрите си учители и преподаватели. Гарантирам, че в цялостната програма по дигитален маркетинг ще намерите именно такива преподаватели. 

     

    Бонус за всички в цялостната програма ще бъде и общността, която ще създадем във Facebook групата. Там планираме да отговаряме на конкретни въпроси и да публикуваме real time информация за работещите канали и инструменти. Агенцията, в която съм съдружник има опит със стотици брандове и компании и знаем как да направим общности от правилните хора. В случая - професионалисти, които искат да се развиват в дигиталния маркетинг.

    Още от Интернет и ИТ


    Помогнете на новините да достигнат до вас!


    Радваме се, че си с нас тук и сега!

    Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

    Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

    Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

    Банкова сметка

    Име на получател: Уебграунд Груп АД

    IBAN: BG16UBBS80021036497350

    BIC: UBBSBGSF

    Основание: Дарение за Expert.bg

    Sportlive.bg
    Реклама

    Валути

    BNB Logo
    • EUR
      1
      1.955
    • USD
      1
      1.80095
    • GBP
      1
      2.31794
    • JPY
      100
      1.16529
    виж всички

    Най-четени новини


    виж всички