Потребителите все още се колебаят да излязат на свободния пазар на ток


Потребителите все още се колебаят да излязат на свободния пазар на ток
Снимка: Thinkstock/ Guliver

2008

Под 100 домакинства са се възползвали от възможността да преминат на свободния пазар на ток откакто на 1 април беше приет закон, който позволява на всеки абонат сам да избира доставчика си на електроенергия. Според търговците на ток причините за това се коренят в липсата на реална икономическа изгода за абонатите и случаите на измами от страна на доставчиците, съобщава БНТ.

За да се стимулира процеса на свободен избор на доставчик на електричество, Министерството на енергетиката (МЕ) ще публикува анализ на Световната банка за пазар на ток до края на месеца и на база на този анализ ще бъдат предложени поправки в закона за защита на битовите потребители при излизането им на свободния пазар на електроенергия. Към момента този закон почти не функционира.

„И в Чехия, и в България започват да се наблюдават нелоялни търговски практики - имитация на друг доставчик, акцентиране и притискане да се подпише по-бързо договор, без да бъде прочетен от клиента и други подобни случаи. Особено уязвими са по-възрастната част от населението. Най-напред трябва да внимаваме за това какви са условията, но не само ценовите, но и това как ще прекратим договора, колко фактури ще имаме, колко трябва да плащаме на месец, какво включва цената.“, съветва Димчо Станев, директор в ЧЕЗ България. Експертът препоръчва да се провери търговеца на първо място.

МЕ планира да даде 5-годишен гратисен период на гражданите да се ориентират на пазара, след което излизането на свободния пазар на електричество ще стане задължително. В момента смяната на доставчика е безплатна за битовите потребители. Заплаща се само нотариална такса.

„Потребители все още не са се ориентирали в либерализацията, какво означава тя, как ще се извърши, какви са техните права, какви са техните задължения. Най-основното, което трябва да разберат те, е че могат да сменят безкрайно много пъти своя доставчик без заплащане, да минат от сегашния си доставчик към нов, после да се върнат, ако сметнат, че е необходимо.“ Обяснява зам.-министърът на енергетиката Николай Николов.

Търговците обмислят начини за стимулиране на клиентите си с различни допълнителни услуги като например безплатен ремонт на повреда в дома на абоната в рамките на определен размер на сумата за поправка.

Още от Енергетика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82447
  • GBP
    1
    2.28771
  • JPY
    100
    1.16745
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички