170 км от магистрала "Хемус" ще бъдат изградени за три години


170 км от магистрала "Хемус" ще бъдат изградени за три години
Снимка: МРРБ

2690

170 км от АМ „Хемус“ ще бъдат изградени или ще се изграждат в рамките на следващите три години. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков при старта на строителството на нови 9,3 км от автомагистралата в участъка от Ябланица до п.в. „Боаза“, съобщиха от МРРБ.

До два месеца и половина ще стартира строителството на още 16,5 км от трасето на магистралата от Шумен в посока Търговище. През тази година ще бъдат търгувани други 52 км, чието проектиране в момента завършва, и ще могат да стартират като реално изпълнение до края на годината. Още 85 км от магистралата до Велико Търново ще бъдат възложени през 2019 г. и така реално строителство ще започне и по тях.

Николай Нанков заяви, че оптимистичният вариант предвижда АМ „Хемус“ да бъде завършена до 2024 г., а реалистичният – това да стане до 2025 г., според поетия ангажимент, и потвърди, че основните усилия в този мандат ще бъдат насочени към северната част на страната.

Регионалният министър се обърна към строителите с призив за бързо и качествено изпълнение и към изпълнителя на надзора да следи за качеството на работа. Срокът за изпълнение е 2 години, но е поет ангажимент да бъдат спестени няколко месеца и след година и половина ще можем да се поздравим със завършен участък, каза още той.

Според министъра на финансите Владислав Горанов инвестицията в удължаването на АМ „Хемус“ е една от най-смислените, правени от правителството, защото чрез нея може да се „разкъса възелът, в който е впрегната Северна България“. Той изрази убедеността си, че в момента, в който проектът завърши, северната част на страната ще започне да догонва Южна България.

Автомагистралният участък ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети. Ще бъдат построени 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница – пещера „Съева дупка“. Етапна връзка в близост до с. Брестница ще осигурява свързаност с път I-4 Коритна – Белокопитово.

Изпълнител на обекта е Консорциум „ХВП Ябланица“ ДЗЗД. Договорът за проектиране и строителство е на стойност 54 990 000 лв. без ДДС. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „Консултанти Хемус 1 – 2016“ с договор на стойност 595 899,10 лв. без ДДС.

С цел повишаване на подобряване на пътната инфраструктура и повишаване на безопасността в Северна България днес стартира и рехабилитацията на околовръстния път на гр. Ловеч и тунела на него. За по-малко от 15 месеца шосето със седем тежки пътни съоръжения – подлези, надлези и тунелът с най-влошени експлоатационнни характеристики в Българи ще бъдат изцяло обновени, заяви при старта на дейностите министър Николай Нанков. В проекта за основен ремонт на 8,7 км от второкласния път II-35 Плевен-Ловеч, който осъществява връзка между двата областни града, ще се инвестират около 15 млн. лв. от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие. Изпълнител на строителството е Консорциум „РЕГИОНАЛНИ ПЪТИЩА 2017“ ДЗЗД, на строителния надзор - „Рутекс“ ООД, а авторския надзор ще изпълни „ВИА ПЛАН“ ЕООД.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.83233
  • GBP
    1
    2.2729
  • JPY
    100
    1.1837
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички