Идеята за почасов билет за градския транспорт в София не намира почва


Идеята за почасов билет за градския транспорт в София не намира почва
Снимка: Actualno.com

2705

Идеята за въвеждане на почасов билет за пътуване в градския транспорт в София, която в продължение на няколко години се предлага от не една гражданска организация и партия в местния парламент, скоро няма да види бял свят. Това стана ясно по време на заседание на транспортна комисия към Столичната община, където общински съветници я отложиха за пореден път с мотива, че не е облечена в "икономическа рамка", съобщава в. "Сега".

Съветниците разгледаха вчера две предложения за въвеждане на почасов билет. БСП предлага талон за 1 час пътуване да струва 1 лев, а на цена от 1.50 лв. да се пусне 90-минутен билет. Левите съветници искат да се възстанови и картата за две линии, като дори предлагат да има и такъв билет, с който да може да се пътува комбинирано с метро и наземен транспорт. "Това съществуваше в Столичната община и в момента съществува в много общини в България и извън нея и е изключително важно с оглед на вече изградените трасета на метрото, за да може хората, които ще ползват основно метро, но и довеждащ транспорт или друга връзка с него, да се възползват от тази възможност", посочи Борис Цветков от БСП.

От гражданската организация "Спаси София" също от ноември са внесли свое предложение за почасов билет - 90 минути на цена 1.50 лв. "Всички са запознати, че ще се въвежда автоматизирана система за таксуване на пътниците във всички видове транспорт, така че това предложение не е актуално", коментира Румен Стоилов от директорския борд на общинския Център за градска мобилност. Така и двете предложения бяха оставени без последствия. Все още няма информация и за готвените от центъра промени в цената на билетчето и картите.

"Системата не е хомогенна по отношение на превозните документи. Ние съществуваме в сферата от дупчещия се билет до модерната електронна карта", заключи зам.-шефът на СОС Прошко Прошков (Реформаторски блок). Според него цената на билетите и картите трябва да зависи от трайността на пътуването, като колкото повече пътуват, толкова по-малко да плащат хората. "По този начин ще се стимулира закупуването на абонаментни карти, ще се намали гратисът и еднократният билет, който до ден днешен е източник най-много на гратис - ще изчезне, ще намелее потреблението му", убеден е Прошков.

Разнобой

Едва три дни след като председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков съобщи, че спирането на трамвай №6 в отсечката между Петте кьошета и бул. "Арсеналски" в кв. "Лозенец" ще бъде временно, се разбра, че промяната може да остане и за постоянно. По думите на зам.-кмета по транспорта на София Любомир Христов след изграждането на третия лъч на метрото ще се прецени дали да се запази трасето до кв. "Лозенец". Заради реконструкцията на тунела на бул. "Скобелев", трамваят ще се движи по линията на 1 и 7, като след бул. "Витоша" маршрутът му ще продължи до пазара в кв. "Иван Вазов".

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80827
  • GBP
    1
    2.28037
  • JPY
    100
    1.19608
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички